طراحی دفتر کار کوچک با 10 ایده جذاب

محدودیت فضا در دفاتر کاری کوچک، افراد را از انجام یک دیزاین زیبا، منصرف می سازد. این در حالیست که می توان با چند ایده جذاب، دکور دفاتر کوچک و نقلی را نیز خاص و متمایز نمود. این 10 ایده کاربردی شما را در انجام یک دکور خاص و متمایز، راهنمایی می کند.

 

1. استفاده از هارمونی رنگ های روشن در دفتر کار نقلی

ساده ترین راهکار برای طراحی دفتر کار کوچک زیبا، استفاده از هارمونی رنگ های روشن، خنثی و تلفیق منتاسب آن هاست. با این تکنیک شانس زیادی برای رنگ آمیزی صحیح دفتر خود دارید. در دفاتر کوچک بهتر است رنگ غالب از میان رنگ های سفید، کرم و یا طوسی ملایم انتخاب شود. در انتخاب رنگ خاص و متفاوت نیز به جای روی آوردن به رنگ های تند و غلیظ، از توناژ ملایم آن رنگ استفاده شود.
این رنگ زیبا و متفاوت را تنها در برخی فضاها بنشانید تا روح کسل کننده حاکم بر محیط در هم بشکند. به خاطر داشته باشید در انتخاب رنگ به هیچ وجه تنوع به خرج ندهید. دو تا سه رنگ را در رنگ آمیزی دفتر به کار ببرید تا فضا کوچکتر از آنچه که هست به نمایش در نیاید. 

2. هدایت نور به فضاهای مختلف در دفتر کار کوچک

در طراحی دفاتر کوچک باید تلاش کنید تا نور را از پنجره های طبیعی به کلیه فضاها هدایت کنید. با انتخاب رنگ های روشن نور در فضا انعکاس یافته و عمق بیشتری پیدا می کند. اما بهتر است در کنار این، از تکنیک های صحیح نورپردازی برای تقویت میزان نور محیط استفاده کنید. هر قدر محیط شما نور بیشتری داشته باشد، مخاطب را در تشخیص ابعاد فضا به خطا می اندازد.

 

3. استفاده از سبک طراحی ساده و مینیمال در دفاتر کوچک

یکی از بهترین راهکارها برای دیزاین دفاتر نقلی، به کارگیری سبک مدرن و یا ساده است. این سبک فاقد تزئینات اضافه بوده و فضای بسیار کمی اشغال می کند. سبک مدرن به استفاده از رنگ های روشن، نور طبیعی و عناصر ساده و بی آلایش تأکید دارد. شاید تصور می کنید سبک مدرن بیش از حد ساده است. اما به طور عکس، این سبک از طراحی اگر با دیتیل های دقیق اجرا شود، جلوه ای لوکس و شیک داشته و می تواند چهره ای زیبا به دفتر کار شما دهد. با انتخاب سبک مدرن هزینه های طراحی و اجرای دفاتر کاری کوچک نیز به مراتب کاهش می یابد.

4. استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دفتر کار 

در فضاهای کوچک، استفاده از گلدان های طبیعی مینیمال یک راهکار موثر برای دیزاین به حساب می آید. می توانید گلدان های طبیعی را به جای تزئینات فاخر و جاگیر استفاده کنید و بدین شکل دکور خاص خود را بسازید. با استفاده از گلدان های سبز در پس زمینه روشن، یک ترکیب جادویی و انرژی بخش می سازید.

 

5. استفاده از بخش های عمودی فضاهای کوچک اداری

برای بهینه سازی فضای اداری، می توانید به جای چیدمان عناصر در سطوح افقی، آن ها را به سطوح عمودی دیوار بیاورید. با نصب شلف و تقسیم کننده های مدرن و زیبا، تجهیزات اداری را در بخش های عمودی قرار داده و بدین شکل فضا را برای انجام فعالیت های اداری، دلباز کنید. شما حتی می توانید عناصری همچون گلدان های طبیعی را نیز بر روی یک شلف در دیوار قرار داده و بدین شکل با یک تیر، دو نشان بزنید.

 

6. اجرای پارتیشن در دفتر کار کوچک

به راحتی می توانید پارتیشن های اداری را جایگزین دیوارهای ثلب کنید و از این طریق یک دکور خاص و متفاوت بسازید. نمونه های شیشه ای پارتیشن بهترین گزینه برای اجرا در دفاتر کوچک به حساب می آیند. چرا که فضای کمی اشغال کرده و با سطح شفاف خود اجازه عبور نور و تهویه به فضاهای مختلف را می دهند. شاید ندانید اما این دسته از تجهیزات اداری، به بزرگنمایی محیط نیز کمک می کنند.

7. استفاده از متریال های سبک در دفاتر نقلی

راهکار موثر دیگر، استفاده از متریال های ساده، سبک و بدون نقش و نگار است. متریال هایی همچون شیشه، فلز، بتن، چوب های ساده و سایر متریال های سبک، بهترین گزینه برای استفاده در طراحی دفاتر کوچک هستند.

 

8. به کارگیری طرح های ساده و خلوت در شرکت های کوچک

در دفاتر کاری کوچک و نقلی، استفاده از تکستچرهای شلوغ با طرح های داماسک و سلطنتی، یک اقدام کاملاً اشتباه است! چرا که این دسته از عناصر موجب ازدحام در محیط شده و فضا را کوچکتر از آن که هست به نمایش در می آورد. به مدیران دفاتر کوچک توصیه می شود در دیزاین دفتر خود، قید استفاده از طرح های شلوغ و کلاسیک را بزنند و در عوض از طرح های ساده، مینیمال و بروز استفاده کنند. در این حالت دکور آن ها جذاب تر و خاص تر به نظر می رسد.

 

9. استفاده از اکسسوری های فاخردر دفاتر کوچک، ممنوع!

در اغلب مواقع مدیران تصمیم می گیرند برای افزایش شکوه دفتر خود، از اکسسوری های فاخر و برجسته استفاده کنند. این در حالیست که در دفاتر کوچک استفاده از این المان های تزئینی، یک اقدام نادرست قلمداد می شود. این عناصر را با نمونه های ساده، انتزاعی و خاص جایگزین کنید تا یک نتیجه عالی از طراحی دفتر کار کوچک خود بگیرید.

 

10. به کارگیری مبلمان های مدرن و نقلی در دکوراسیون کوچک اداری

اگر محدودیت در ابعاد فضا دارید، به هیچ وجه سراغ مبلمان های بزرگ و سلطنتی نروید. به طور عکس از نمونه های مدرن، خاص و جدید استقبال کنید. این دسته از مبلمان ها، کارکردی چند منظوره داشته و بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند، در محیط جای می گیرند.

نتیجه گیری

طراحی دفتر کار کوچک اگرچه سخت و چالش برانگیز است، اما با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب، ساده و عملی خواهد شد.