معرفی طرح های مختلف پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری یکی از پرکاربردترین انواع تجهیزات اداری هستند. به همین خاطر است که طیف متنوعی از آن ها روی کار آمده تا تمامی سلایق را پوشش دهد. 

 

1. پارتیشن اداری چوبی

یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن اداری، نمونه های چوبی هستند. این دسته از تجهیزات اداری از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و شکل ظاهری بسیار زیبایی دارند. تولیدکنندگان این دسته از پارتیشن های اداری، از انواع مختلف چوب های طبیعی یا مصنوعی برای ساخت آن استفاده می کنند. در ساخت نمونه هایی که به چوب طبیعی ساخته می شوند، از تکنیک های مختلفی برای برجسته ساختن بخشی از پارتیشن استفاده می شود. این دسته از تفکیک کننده ها که ظاهری برجسته و منحصربفرد دارند، یک عنصر دکوراتیو به حساب آمده و قیمت بالایی نیز دارند.
اما نمونه هایی که به چوب های مصنوعی همچون mdf ساخته می شوند نیز به همین میزان زیبا و جذاب هستند. از این نوع محصولات برای تفکیک صحیح فضاهای اداری و ساخت چندین اتاقک کوچک برای کار و فعالیت استفاده می شود. می توان به کمک متریال چوب دو نوع پارتیشن اداری سنتی و مدرن ایجاد کرد.
در نمونه های مدرن، برای افزایش زیبایی و کارآیی، از متریال شیشه نیز در بخشی از پارتیشن استفاده می شود. شکل ظاهری این نوع تجهیزات بسیار زیبا و مدرن است و می تواند به افزایش کیفیت دکوراسیون کمک کند. این دسته از پارتیشن ها از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به طور معمول در اغلب دفاتر اداری کلاسیک و رسمی به کار می روند.

2. پارتیشن اداری شیشه ای

دسته دیگری از پارتیشن ها، از متریال شفاف شیشه ساخته می شوند. این دسته از تفکیک کننده ها ظاهری مدرن و لوکس داشته و بسیار پرکاربرد هستند. تنوع قابل توجهی در میان تجهیزات شیشه ای وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. 

 

• پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن های اداری تک جداره شیشه ای، ساده ترین نوع تفکیک کننده ها هستند که معمولاً در تلفیق با متریال چوب به کار می روند. این دسته از تفکیک کننده ها قابلیت ویژه ای در ایزوله کردن فضاهای اداری ندارند. اما در تفکیک صحیح و ایده آل فضا و ساخت ظاهری مدرن و جذاب، بسیار موفق عمل می کنند. شکل ظاهری این محصولات بسیار زیبا و خاص است.
برای مدیرانی که به فکر ساخت یک تفکیک کننده شفاف، لوکس و در عین حال خوش قیمت هستند، این گزینه بهترین مورد برای انتخاب است. قیمت این نوع پارتیشن اداری در تناسب با ضخامت جداره شیشه ای و متریال به کار رفته در کنار آن، تعیین می شود. اما معمولاً کم و مقرون به صرفه است.

• پارتیشن شیشه ای دو جداره

دسته دیگری از پارتیشن های اداری از شیشه های ضخیم و سکوریت ساخته شده و ظاهری زیبا و شکیل دارند. می کارکرد این دسته از تجهیزات اداری نسبت به سایرین، بیشتر است. در ساخت این محصولات نیز عمدتاً از متریال چوب یا ام دی اف برای ایجاد حریم شخصی در برخی نقاط استفاده می شود. این دسته از تفکیک کننده ها قادرند فضای کاری شما را از جهت اتلاف انرژی و انتقال صدا، به طور کامل ایزوله کنند. این یعنی با اجرای این نوع تفکیک کننده، اتاق های مختلف از یکدیگر به طور کامل تفکیک شده و مسیر انتقال صوت و حرارت مسدود می شود. با این حال ارتباط میان اتاق ها به جهت شفاف بودن متریال غالب، حفظ می شود.
اگر تمایل به ایجاد حریم شخصی در متریال شیشه ای داشته باشید، می توانید بخشی از پارتیشن اداری را به برچسب های مات کننده مجهز کنید. در این حالت با حفظ ظاهر جذاب شیشه، حریم شخصی مورد نیاز کارمندان را نیز تأمین کرده اید. قیمت نمونه های دو جداره نیز در تناسب با ابعاد آن، کیفیت و ضخامت شیشه و همچنین کیفیت متریال جانبی آن تعیین می شود.

• پارتیشن شیشه ای فریم لس

جدیدترین نوع تفکیک کننده های اداری نمونه های فریم لس هستند. این دسته از پارتیشن اداری جزو محبوب ترین و پر کاربردترین انواع تجهیزات اداری هستند. همانطور که نامشان پیداست، در این محصول خبری از فریم های ضخیم و متریال جانبی نیست. کلیت پارتیشن توسط یک شیشه شفاف و یک جداره نازک آلومینیمی پوشش داده می شود.
برخلاف تصور عموم مردم، نمونه های فریم لیس نیز از مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی برخوردارند. آن ها قادرند در برابر ضربات، سایش و اصطکاک مقاومت بالایی نشان دهند. در کنار این، پارتیشن های اداری فریم لس می توانند یک محیط کاملاً ایزوله بسازند و مانع از انتقال صدا به فضاهای دیگر شوند. شیشه های شفاف برعکس سایر متریال ها، به انتقال نور و تهویه در فضاهای مختلف کمک شایانی می کنند و مشکلات مربوط به تأمین نور کافی در فضاهای مختلف اداری را برطرف می کنند.
در کنار تمام این ها، شیشه های فریم لس از زیبایی خاص و متفاوتی برخوردارند. آن ها می توانند کیفیت دکوراسیون را تا حد قابل توجهی ارتقا دهند. اگر به فکر ساخت یک دکور مدرن، جذاب و شفاف هستید، به هیچ وجه در انتخاب پارتیشن شیشه ای فریم لس، تردید نکنید.

نتیجه گیری

با جدیدترین طرح های پارتیشن اداری آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید در ساخت تفکیک کننده های اداری از انواع مختلف متریال های شیشه، فلز و چوب استفاده می شود. همچنین پارتیشن ها در دو نوع سنتی و مدرن ساخته شده و هر یک شکل و شمایل مخصوص به خود را دارند.