مشخصات بهترین دکوراسیون اداری

اساساً استفاده از واژه بهترین برای ایجاد تمایز میان دکوراسیون ها اشتباه است. چرا که نمی توان یک الگوی واحد برای عموم دفاتری در نظر گرفت و سپس دفاتری که از این الگو بیشترین بهر را برده اند، در طیف بهترین ها قرار داد. این نوع مقایسه به جهت متفاوت بودن مشخصات محیط های کاری، تفاوت در ابعاد آنان و همچنین ماهیت کسب و کار هر یک از شرکت ها، غیر ممکن است.
با این حال طراحان نماد معماری بهره مندی از یکسری مشخصات را به عنوان بیس و پایه طراحی دفتر کار در نظر می گیرند. اگر دکوراسیون اداری شما از این مشخصات بهره مند باشد، حداقل فاکتورهای طراحی را داراست. شما می توانید با ارتقا سطح هر یک از این مورد ها، کیفیت دکوراسیون اداری خود را بهبود دهید. اساساً یک دکوراسیون اداری خوب:

 

 

1.دارای فضاهای تفکیک شده است

در دکوراسیون های اداری با کیفیت، خبری از شلوغی فضا و یا قرارگیری نامنظم میزهای اداری در بخش لابی نیست. پس باید در صورتی که تصمیم به اجرای طراحی پلان باز ندارید، به کمک پارتیشن های اداری به تفکیک فضا بپردازید. اما تفکیک صحیح و اصولی فضا آنقدرها که تصور می کنید ساده نیست. بسیار مهم است که در این مرحله از کار، اتاق های مختلف را در تناسب با نیاز کارمندان تفکیک کنید.
برای مثال برای کارمندانی که نیاز به ترسیم های دستی دارند، فضای گسترده تری اختصاص دهید. چرا که اختصاص یک اتاق کوچک به این افراد به طرز قابل توجهی راندمان کاری آنان را کاهش می دهد. همچنین لازم است در تفکیک فضاها، به بهره مندی عموم اتاق ها از نور و تهویه طبیعی نیز توجه داشته باشید.
در نهایت نیز یک پارتیشن اداری مناسب در تناسب با سبک دکوراسیون اداری خود انتخاب کنید. همانطور که متوجه شدید، جداسازی اتاق ها در شرکت، کار سختی است. پس بهتر است برای اینکه تجربه خوبی از تفکیک فضای اداری و انتخاب پارتیشن اداری داشته باشید، از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

 

 

2.ترکیب ماهرانه ای از رنگ، طرح و سبک ایجاد کرده است

هر قدر در انتخاب طرح، رنگ و سبک طراحی داخلی اداری دقت بیشتری به خرج دهید، کیفیت دکوراسیون محیط ارتقا می یابد. برای انتخاب هر یک از این پارامترها می بایست از طراحان حرفه ای کمک بگیرید. معمولاً طراحان سبک دکوراسیون شما را در تناسب با ابعاد فضا، ماهیت کسب و کار و بودجه شما انتخاب می کنند.
برای مثال در دفاتری که صاحب یک شغل خلاقانه هستند و یا در حوزه های تکنولوژی فعالیت می کنند، انتخاب سبک ارزان قیمت مدرن با طرح های خلوت و هارمونی رنگ های روشن مناسب خواهد بود. این سبک به راحتی در عموم دکوراسیون های اداری، اعم از بزرگ و کوچک به کار می رود. 
به طور عکس در فضاهای اداری بزرگ که محدودیتی در تأمین بودجه ندارند، انتخاب سبک کلاسیک، با متریال های نفیس و ارزشمند و هارمونی رنگ گرم و تیره مناسب تر خواهد بود. توصیه می کنیم برای جلوگیری از اشتباهات رایج در انتخاب رنگ و متریال، این قسمت از کار را به افراد خبره و ماهر بسپارید.

 

 

3.چیدمانی صحیح و استاندارد دارند

در دکوراسیون های کارآمد و با کیفیت، مبلمان های اداری در یک ترکیب ماهرانه چیدمان می شوند. به گونه ای که کارمندان بیشترین احساس راحتی را داشته باشند و در یک سیرکولاسیون مناسب با اسناد مورد نیاز و اتاق های مهم همچون آبدارخانه و سرویس بهداشتی برسند. 
همچنین مبلمان ها به گونه ای چیدمان می شوند که عموم کارمندان از تهویه و نور طبیعی بهره مند شوند. برای پذیرایی از مهمامان و ایجاد اتاق فکر نیز یک بخش از محیط به مبلمان های راحتی با چیدمان گرد اختصاص می یابد. این چیدمان حرفه ای می تواند بر کیفیت نهایی دکوراسیون اداری تأثیر فوق العاده ای بگذارد.

 

 

4.به افزایش بازدهی کارمندان کمک می کند

در طراحی دکوراسیون اداری بهترین دفاتر کاری، به رفاه، آسایش و راندمان کاری کارمندان توجه ویژه ای می شود. در واقع مدیر دفتر تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بهترین فضا را برای کار و فعالیت اداری فراهم کند. شاید در نگاه اول اینکار کمی هزینه ساز باشد. اما مطئن باشید زمانی که در بازسازی دفتر کار خود به رفع نیازهای کارمندان توجه می کنید، خیلی سریع به سودآوری می رسید. چرا که رفع نیاز کارمندی مساوی است با افزایش راندمان کاری آنان. پس در این زمینه کمی دست و دلباز باشید.

 

 

5.دارای انرژی مثبت و سازنده است

حتماً متوجه شده اید که با ورود به برخی دفاتر کاری، حس مثبت موجود در محیط بر شما نیز اثر گذاشته و خیلی سریع شما را سرحال می کند. در حالیکه در برخی دیگر انرژی های منفی موجود در فضا موجب بیحالی و کاهش آستانه تحمل شما می شود. خب پیداست که دفاتر کاری مثبت در لیست بهترین دکوراسیون ها قرار دارند.
در این شرکت ها از المان های انرژی بخش همچون گیاهان طبیعی به وفور استفاده می شود. احتمالاً یک موسیقی بی کلام آرامش بخش نیز در محیط پخش می شود. همچنین تعادل موجود دررنگ ها، طرح ها و متریال ها موجب کاهش تنش های ذهنی می گردد. در دکوراسیون های آرامش بخش خبری از رنگ های تند و زننده نیست. بلکه همه چیز در عین سادگی زیبا و آرامش بخش به نظر می رسد.

 

 

6.تناسب کافی با کسب و کار شما دارند

بلافاصله پس از ورود به دکوراسیون های اداری موفق و جذاب، متوجه میزان رسمیت کسب و کار می شوید. در دفاتر کاری خوب و با کیفیت، همه چیز گویای وضعیت شغلی و میزان اعتبار شرکت است. در دفاتر رسمی استفاده از سبک کلاسیک و المان های تزئینی فاخر نشان دهنده میزان اعتبار شرکت است. این در حالیست که در دفاتر خلاقانه و کسب و کارهای نوآور، استفاده از مبلمان های مدرن و المان های تزئینی انتزاعی، بر ماهیت کسب و کار آنان تأکید می کند.

 

 

7.در جذب مشتری موفق عمل می کنند

دکوراسیون های با کیفیت، به راحتی مشتریان بر ذهن و دیدگاه مشتریان تأثیر می گذارند. مشتریان شما بلافاصله پس از قرارگیری در محیط با آن ارتباط برقرا کرده و تحت تأثیر حس نظم و تعادل موجود در آن می شوند. چرا که در دکوراسیون های موفق همه چیز در جای خود قرار داشته و هیچ عنصر اضافه ای در محیط احساس نمی شود. همین حس تعادل و توازن است که موجب ایجاد دیدگاهی مثبت در مشتریان شده و به افزایش اعتبار شما نیز کمک می کند.

 

 

سخن پایانی

با آشنایی با مشخصات بهترین دکوراسیون ها می توانید محیط اداری خود را مطابق با آن چیدمان کنید. اما توصیه می کنیم برای دریافت نتایج بهتر از طراحان حرفه ای و شرکت های کاربلد کمک بگیرید. آن ها می توانند بهترین طرح دکوراسیون را در تناسب با مشخصات محیط، ابعاد آن و همچنین ماهیت کسب و کار شما ارائه دهند.