میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت یک پوشش دکوراتیو است که قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح را دارد. تا جایی که دیزاینرها معتقدند این روش به هیچ یک از سطوح نه نمی گوید! میکروسمنت که از ترکیب سیمان، رزین با پایه آب، رنگ دانه های معدنی و افزودنی های دیگر ساخته می شود، از قابلیت چسبندگی بالایی برخوردار است. این پوشش با قرارگیری بر روی سطوح عمودی و افقی، شکل جذابی به آن ها می بخشد. میکروسمنت به طور معمول در ضخامت 2 تا 3 میلی متر اجرا می شود. اگر به سبک طراحی مدرن علاقه مندید، نباید در انتخاب این روش برای پوشش دیوار، کف و حتی سقف، تردید داشته باشید.

میکروسمنت پتینه چیست؟

میکروسمنت پتینه یکی از روش های اجرای تکنیک میکروسمنت است. این روش باعث ایجاد سطوح بافت دار و خاص بر روی دیوار می شود.اگر دقت کرده باشید، رد پای این تکنیک خاص را در بسیاری از مراکز اداری، تجاری و حتی مناطل مسکونی نیز می بینید. افرادی که ذوق هنری زیادی دارند، به جای اجرای سطوح ساده و هموار میکروسمنت، سراغ اجرای نمونه بافت دار آن، یعنی میکروسمنت پتینه می روند. آنچه که پتینه را از یک نقاشی ساده ساختمانی متمایز می سازد، سطوح بافت دار و برجسته آن است.
پتینه قادر است به راحتی شکل و شمایل محیط را تحت تأثیر قرار داده و حس و حالی متفاوت به فضا ببخشد. اگر از تکنیک میکروسمنت پتینه برای ایجاد یک پوشش دکوراتیو در محیط استفاده شود، سبک طراحی بسیار خاص، شیک و مجلل خواهد شد. جالب است بدانید، آموزش میکروسمنت و پتینه تقریباً مشابه با یکدیگر است. با این تفاوت که ساخت پتینه های برجسته، نیاز به ابزار خاص و صبر و حوصله بیشتری دارد.

 

 

میکروسمنت و پتینه چه کاربردی دارند؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، از این پوشش های تزئینی و دکوراتیو، به منظور زیباسازی فضا و ایجاد یک پوشش خاص بر روی دیوار استفاده می شود. در حال حاضر از این تکنیک در اغلب سالن های لابی به خصوص در هتل ها و مراکز تفریحی و همچنین مراکز تجاری و اداری استفاده می شود. افرادی که بودجه کافی در اختیار دارند، از روش پتینه برای پوشش دیوار منزل خود استفاده می کنند.

مزایای استفاده از روش میکروسمنت

روش میکروسمنت بهترین گزینه برای افرادی ست که تصمیم به خلق یک دکور خاص و متفاوت دارند. افرادی که رنگ آمیزی ساده ساختمان و یا نصب کاغذ دیواری آن را راضی نمی کند، سراغ اجرای روش میکروسمنت می روند. در این بین، افرادی که ذوق هنری بیشتری داشته و به ارائه یک دکور متمایز و منحصربفرد اشتیاق بیشتری نشان می دهند، میکروسمنت پتینه را انتخاب می کنند. چرا که این روش به طور ویژه در خلق دکورهای خاص، موثر عمل می کند. اما این تنها مزیت روی آوردن به تکنیک میکروسمنت نیست. سایر مزایا در موارد زیر قابل بررسی هستند.

 

 

1.وجود تنوع در طرح و بافت میکروسمنت پتینه

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این روش، وجود تنوع در طرح و بافت آن است. تفاوتی ندارد به سبک مدرن علاقه مندید یا کلاسیک! در هر حال می توانید از این تکنیک برای ساخت یک دیوار مدرن یا نقوش کلاسیک استفاده کنید. 

2.سرعت بالای اجرا در میکروسمنت پتینه

سرعت بالا در اجرا، نه تنها مشتریان این تکنیک را راضی و خوشند ساخته، بلکه توجه مجریان آن را نیز برانگیخته است. اگر به دنبال آموزش میکروسمنت و پتینه هستید، باید بدانید این روش بهترین گزینه برای افراد وقت شناس است. چرا که برخلاف سایر تکنیک های اجرایی، زمان بسیار کمی می گیرد. می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک دیوارپوش از میکروسمنت بسازید و توجه مشتریان خود را جلب کنید.

3.عدم وجود محدودیت در اجرا

در روش اجرای میکروسمنت پتینه با کمترین میزان محدودیت روبرو هستید. این تکنیک در ضخامت پایین اجرا می شود. این یعنی در زمانی که تصمیم به اجرای میکروسمنت بر روی دیوارهای عریض دارید، دچار مشکل چندانی نخواهید شد. می توانید در ضخامت کم، این روش را اجرا کرده و جان تازه ای به دکوراسیون محیط، ببخشید.

4.عدم وجود درز در روش اجرای میکروسمنت پتینه

اگر دقت کرده باشید، در اجرای کاغذ دیواری و حتی پوستردیواری، نیاز به دقت بالایی برای از بین بردن درزها دارید. حتی زمانی که بیشترین دقت را به خرج داده باشید، باز هم درزها پس از مدتی خود را نمایان می کنند. اما در تکنیک میکروسمنت، خبری از دردسرهای مربوط به تطبیق درز نیست. همچنین مشتری نیز پس از مدتی با درزهای عمیق روبرو نشده و ناراضی نخواهد بود. این یکی دیگر از دلایل محبوبیت آموزش میکروسمنت و پتینه است.

 

 

5.اتصالات قوی و ماندگاری بالا در میکروسمنت ها

بدون شک وظیفه یک پوشش دهنده دیوار، تنها تأمین زیبایی آن نیست! این پوشش می بایست از دیوار در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت کند. جالب است بدانید، پوشش های دکوراتیو میکروسمنت، به خوبی از پس این کار بر می آید. این پوشش نه تنها از دیوار محافظت می کند، بلکه خود نیز پس از مدت های طولانی، زیبایی اولیه خود را حفظ می کند. چرا که در ساختار این پوشش از مواد اولیه مستحکم و با دوام استفاده می شود. پس می توان گفت دوام، استحکام و ماندگاری بالا، از دیگر رموز محبوبیت روش پتینه میکروسمنت است.

6.امکان اجرا در محیط های مرطوب

مقاومت میکروسمنت و پتینه در برابر رطوبت شگفت انگیز است! همین امر موجب شده تا از این پوشش دکوراتیو در سرویس های بهداشتی و حتی حمام نیز استفاده شود. اجرای این تکنیک در مناطق مرطوب، نیاز به آموزش میکروسمنت و پتینه به صورت ویژه ندارد! با همان آموزش های کلی نیز می توان از پس اجرای این روش برآمد.

7.نگهداری ساده و بدون دردسر میکروسمنت و پتینه

به تمام این ها، شرایط نگهداری و پاکسازی ساده را نیز اضافه کنید. برخلاف سایر پوشش های تزئینی، میکروسمنت ها به راحتی پاکسازی شده و نگهداری می شوند. 

 

 

نکات مهم در آموزش میکروسمنت و پتینه

در این مطلب از نماد معماری، تلاش کردیم تا شما را با اصلی ترین مشخصات پوشش دکوراتیو میکروسمنت و پتینه آشنا کنیم. اما بدون شک این نکات نمی توانند شما را در اجرای صد در صدی این پوشش تزئینی، یاری دهند. ما در نماد معماری شرایط تدارک دیده ایم تا شما هنرجوی عزیز، به راحتی و در کوتاه ترین زمان، به اصول مربوط به اجرای روش میکروسمنت و پتینه واقف شوید. پس برای دریافت آموزش های مربوطه، با ما تماس بگیرید.

نتیجه گیری

میکروسمنت و پتینه یکی از محبوب ترین و مدرن ترین روش های طراحی و دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. این پوشش های مقاوم قابلیت اجرا بر روی تمام سطوح را دارند. با تجهیز میکروسمنت به تکنیک پتینه می توانید نقوشی برجسته و خاص را به محیط اطراف خود اضافه کنید.