نورپردازی دفتر کار

نورپردازی دفتر کار

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید

نورپردازی دفتر کار

پروژه های انجام شده نورپردازی

مراحل انجام بازسازی با نماد معماری

مشاوره رایگان

بازدید از پروژه

طراحی اولیه

تغییر یا تایید طرح

شروع بازسازی

تخریب و نصب

تحویل نهایی پروژه

مشاوران نماد معماری با حضور در محل پروژه های شما، بدون در نظر گرفتن بعد مسافت و در تمام ساعات کار اداری شما را در دستیابی به خواسته ها و ایده‌هایتان یاری می‌نمایند.

برداشت دقیق در پروژه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی شامل برداشت ابعاد و اندازه‌های محل، درها، پنجره ها، برق، تاسیسات و همچنین وضعیت ستون‌ها و دیوارهای داخلی جهت بررسی امکان تخریب و یا تغییر است.

برداشت دقیق فضا و پیاده سازی پلن با نرم افزار اتوکد و ارائه تهدادی طرح اولیه بسته به نیاز کارفرما

پرزنت طراحی انجام شده به صورت حضوری در شرکت نماد معماری یا آنلاین(توسط شبکه های اجتماعی) و تعیین متریال مورد نیاز کارفرما

برنامه ریزی و هماهنگی با تیم بازسازی نماد معماری و آماده سازی محل پروژه

شروع کار تیم نماد معماری بسته به نوع پروژه و راه اندازی تجهیزات پروژه

تحویل کامل و آموزش بهره برداری از تجهیزات نصبی و مصرفی پروژه

با ما در ارتباط باشید

ویدئو های بازسازی اداری

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید

محاسبه نور و صوت در فضای اداری


نور و صوت بیشترین تأثیر را در فضاهای اداری دارند. برای اینکه بتوان بیشترین عملکرد را از فضاهای اداری به دست آورد، لازم است این دو فاکتور مهم به طور کامل کنترل شوند. در حالیکه تأمین نور و استفاده حداکثری از آن اهمیت بالایی دارد، کاهش صوت و ایجاد عایق های صوتی برای جلوگیری از انتقال آن نیز مهم است. 
تأثیر مستقیم نور و صوت بر روحیات کارمندان نیز غیر قابل انکار است. در صورتی که محیط شما فاقد نور کافی باشد، بالطبع کارمندان احساس کسالت و خمودگی می کنند.
ادامه یافتن این وضعیت منجر به کاهش راندمان کاری شده و بهره وری شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد. میزان بهره مندی محیط از نور کافی، نه تنها بر روحیات کارمندان، بلکه بر دیدگاه مشتریان و میزان رضایت آنان نیز تأثیر می گذارد. . انتقال مستقیم صوت و ایجاد آلودگی صوتی نیز به طرز قابل توجهی موجب به هم خوردن تمرکز و حواس کارمندان می شود.
معمولاً برای کنترل صوت از انواع عایق های صوتی و دیوارهای آکوستیک استفاده می شود. دفاتری که فاقد دیوارهای عایق هستند، نه تنها در تأمین آسایش ذهنی کارمندان بلکه، در حفظ حریم شخصی آنان نیز موفق عمل نمی کنند.
در صورتی که در محیط کاری خود از مشتری و یا ارباب رجوع پذیرایی می کنید، لازم است به شاخصه های نورپردازی دقت کافی داشته باشید. چرا که این دو فاکتور این توانایی را دارند که دکوراسیون شما را از جنبه های مختلف تحت تأثیر قرار دهند
محاسبه نور و صوت در فضای اداری نیاز به مهارت بالا و تجربه کافی دارد. در صورتی که تخصص کافی پیرامون این موضوع نداشته باشید، لازم است انجام اینکار را به یک شرکت کاربلد بسپارید. ما در نماد معماری به واسطه بهره مندی از سال ها تجربه، به اصول صحیح نورپردازی و تکنیک های مختلف آن واقف شده ایم. شما می توانید برای تأمین نور محل کار خود و همچنین عایق کار فضاهای مختلف، از متخصصین ما کمک بگیرید.

محاسبه نور و صوت در فضای اداری

مراحل نورپردازی فضاهای اداری

کارکرد موثر نور در فضاهای اداری و همچنین پروسه زمان بر نورپردازی موجب شده تا مهندسین نماد معماری اینکار را در طی چند مرحله انجام دهند. برای اینکه بتوانیم نور محیط شما را به خوبی تأمین کرده و شرایط مناسبی برای کار، فعالیت و روحیه بخشی به کارمندان ایجاد کنیم، نورپردازی را در طی مراحل زیر انجام می دهیم.

بررسی میزان نور مورد نیاز

در اولین گام محیط اداری از نظر میزان نور طبیعی آنالیز می شود. هرقدر فضای کاری شما بهره بیشتری از نور طبیعی برده باشد، نیاز به استفاده از منابع نوری مصنوعی کاهش می یابد. در صورتی که موانع مختلف موجب جلوگیری از انتقال نور طبیعی شوند، در این مرحله از کار، کنار می روند.
همچنین در طول این مرحله میزان نور مورد نیاز بر اساس استانداردهای بین المللی و متراژ فضا محاسبه می شود. سطح مناسب نور برای دفاتر کاری مختلف، متفاوت است. اما می توان آن را با پارامتر لوکس سنجید. مطابق آنچه در استاندارد GSA اداره خدمات عمومی ایالت متحده عنوان شده، در فضاهایی که کار با رایانه انجام می شود، 500 لوکس نور نیاز است.
بنابراین در فضاهایی که دارای 12 متر مربع متراژ هستند، استفاده از یک لامپ رشته ای 35 وات مناسب خواهد بود. هرقدر فعالیت اداری پیچیده تر و حساس تر باشد، این عدد افزایش خواهد یافت.

انتخاب رنگ نور

طیف رنگی گسترده ای در لامپ های ال ای دی و سایر منابع نوری مصنوعی وجود دارد که می توان برای تأمین نور فضای کاری مورد استفاده قرار داد. از آنجایی که رنگ نور تأثیر بسزایی در روحیات کارمندان و افزایش کارآیی آنان می گذارد، لازم است این آیتم نیز با دقت بالایی انتخاب شود.
به طور معمول طراحان نماد معماری رنگ نور را با سبک دکوراسیون تنظیم می کنند. برای مثال در دکوراسیون های کلاسیک از منابع نوری گرم همچون لامپ آفتابی استفاده می شود. با اینحال از تعداد مشخصی لامپ با نور سفید به منظور جلوگیری از خواب آلودگی نیز استفاده می شود.

انتخاب رنگ نور

انتخاب نوع تکنولوژی منابع نور و شکل کلی آن

در قدم بعد لامپ و منابع نور مصنوعی انتخاب می شود. برای انتخاب منبع نوری برای محیط های کاری، لازم است سراغ گزینه هایی بروید که مصرف انرژی کمی دارند. همچنین نور سالمی تولید کرده و دوام بالایی نیز داشته باشند. لامپ فلورسنت، هالوژن ها و لامپ ال ای دی گزینه مناسبی برای انتخاب در دفاتر کاری به شمار می آیند. با اینحال هیچ محدودیتی در انتخاب نوع تکنولوژی لامپ وجود ندارد.
متخصصین نماد معماری در زمان انتخاب نوع لامپ به شکل ظاهری ان نیز توجه می کنند. از آنجایی که منابع نوری مصنوعی در معرض دید قرار دارند، لازم است شکل کلی آن نیز با دکوراسیون فضا هماهنگی کافی داشته باشد. به طور معمول لامپ های مورد مصرف در فضاهای اداری در دو نوع توکار و روکار تولید می شوند که طراحان ما در تناسب با مشخصات فضا، اقدام به انتخاب یکی از آنان می کنند.

استفاده از تکنیک های مختلف نورپردازی

در قدم آخر، از اصول مختلف نورپردازی برای تأمین نور محیط استفاده می شود. اساساً نورپردازی مطابق 3 تکنیک رایج صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:
•    نورپردازی عمومی
نور عمومی محیط توسط این منابع نوری تأمین می شود. زمانی که نورپردازی عمومی با دقت بالایی صورت بگیرد، استرس و خستگی کارمندان کاهش یافته و در نهایت میزان بازدهی آنان افزایش می یابد. معمولاً برای تأمین نورپردازی عمومی از چراغ های سقفی ریلی، پنل های LED و یا چراغ های دیواری استفاده می شود.


•    نورپردازی وظیفه ای
برای اینکه میزان تمرکز کارمندان در انجام فعالیت های اداری افزایش یابد، از برخی منابع نوری متمرکز همچون آباژور، ریسه نواری، لامپ مطالعه و یا هالوژن استفاده می شود. این منابع نور درست بالای سر کارمندان قرار می گیرند تا به طور مشخص، مورد استفاده آنان قرار بگیرند. به خاطر داشته باشید نور تولید شده توسط منابع نوری وظیفه ای، قادر به تأمین نور کلی محیط نیست. این منبع نوری تنها در خدمت یک کاربر قرار گرفته و توسط او نیز کنترل می شود.


•    نورپردازی تأکیدی
همانطور که در ابتدای بحث گفته شد، از نورپردازی و تکنیک های مختلف آن برای زیباسازی فضای دکوراسیون نیز استفاده می شود. برای انجام اینکار می توان از منابع نوری تأکیدی همچون چراغ های منعطف و قابل چرخش، برای برجسته ساختن یک دیوار خاص و یا اشیاء مخصوص استفاده کرد. این دسته از منابع نوری به شکل مایل بر روی اشیا تابانده می شود تا توجه ببینده را به خود جلب کنند. نورهای تأکیدی اگرچه با اهداف مختلف به کار می روند اما اغلب جنبه تزئینی دارند.

مراحل کنترل صدا در فضاهای اداری

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، کنترل صدا در فضاهای اداری اهمیت بالایی دارد. بالا بودن تراز صدا به طرز قابل توجهی راندمان کاری کارمندان را کاهش داده و استرس آنان را افزایش می دهد. اگرچه نمی توان صداهای محیطی را به طور کامل حذف نمود، اما می توان با چند راهکار موثر، کنترل آن را در دست گرفت. ما در نماد معماری برای اینکه بتوانیم محیط کاری شما را به یک فضای کم صدا و دنج تبدیل کنیم، مراحل زیر را دنبال می کنیم.

مراحل کنترل صدا در فضاهای اداری

شناسایی منابع صوتی مزاحم

در اولین قدم منابع صوتی مزاحم شناسایی می شوند. ممکن است منبع آلودگی صوتی خیابان و یا واحدهای مجاور باشند. سپس تمهیدات لازم برای خنثی کردن اثرات نامطلوب انتقال صدا فراهم می شود.

استفاده از محصولات اکوستیک

در قدم بعد دیوارهای داخلی به پنل های آکوستیک مجهز می شوند تا مانع از انتقال صوت شوند. این پنل ها صفحات و یا قطعاتی زیبا هستند که ضریب و قدرت جذب بالایی دارند. آن ها می توانند صدای خارج از محیط را جذب و تا حد بالایی حذف کنند.
معمولاً تولیدکنندگان، پنل های صوتی را در اشکال متنوع و زیبا می سازند تا استفاده از آنان در دکوراسیون فضای اداری، موجب افت کیفیت آن نشود. ما در نماد معماری شکل ظاهری پنل های آکوستیک را در تناسب با طرح کلی و سبک دکوراسیون شما انتخاب می کنیم تا هیچ عنصر اضافه و نازیبایی به چیدمان شما اضافه نشود.
 

نصب پارتیشن و سایر عایق های صوتی

علاوه بر پنل های صوتی، پارتیشن ها نیز تا حد زیادی مانع انتقال صوت میان واحدهای مختلف دفتر می شوند. بسته به سبک دکوراسیون شما می توان از انواع پارتیشن های چوبی و یا شیشه ای استفاده کرد. همچنین می توان سایر عایق های صوتی نظیر درزگیرها را برای جلوگیری از انتقال اصوات خارجی به کار برد.

ارتباط با ما تماس با ما