طراحی سالن کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید

مراحل انجام بازسازی با نماد معماری

مشاوره رایگان

بازدید از پروژه

طراحی اولیه

تغییر یا تایید طرح

شروع بازسازی

تخریب و نصب

تحویل نهایی پروژه

مشاوران نماد معماری با حضور در محل پروژه های شما، بدون در نظر گرفتن بعد مسافت و در تمام ساعات کار اداری شما را در دستیابی به خواسته ها و ایده‌هایتان یاری می‌نمایند.

برداشت دقیق در پروژه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی شامل برداشت ابعاد و اندازه‌های محل، درها، پنجره ها، برق، تاسیسات و همچنین وضعیت ستون‌ها و دیوارهای داخلی جهت بررسی امکان تخریب و یا تغییر است.

برداشت دقیق فضا و پیاده سازی پلن با نرم افزار اتوکد و ارائه تهدادی طرح اولیه بسته به نیاز کارفرما

پرزنت طراحی انجام شده به صورت حضوری در شرکت نماد معماری یا آنلاین(توسط شبکه های اجتماعی) و تعیین متریال مورد نیاز کارفرما

برنامه ریزی و هماهنگی با تیم بازسازی نماد معماری و آماده سازی محل پروژه

شروع کار تیم نماد معماری بسته به نوع پروژه و راه اندازی تجهیزات پروژه

تحویل کامل و آموزش بهره برداری از تجهیزات نصبی و مصرفی پروژه

طراحی اتاق کنفرانس

طراحی اتاق کنفرانس

 

طراحی سالن کنفرانس؛ قلب تپنده ی تعامل و نوآوری در هر کسب و کاری

امروزه، وجود یک سالن کنفرانس کارآمد و زیبا در هر شرکت، امری ضروری تلقی می شود. این فضا، محلی برای تبادل ایده ها، تصمیم گیری های مهم و تعامل با مشتریان و شرکا است. شرکت نماد معماری با سال ها تجربه در طراحی سالن کنفرانس، تلاش می کند تا فضایی ایده آل و متناسب با نیازهایتان خلق کند. ما با ارائه خدمات مشاوره رایگان، بازدید از پروژه، طراحی اولیه، اعمال تغییرات و تایید طرح نهایی، شروع بازسازی، تخریب و نصب و نهایتا تحویل نهایی پروژه، در هر مرحله از کار همراهتان خواهیم بود. اما سوال مهمی که باید در ابتدا به آن پاسخ دهیم این است که چرا به یک سالن کنفرانس نیاز دارید؟

 

صفر تا صد راه اندازی سالن کنفرانس؛ از ایده تا اجرا

از دیرباز، انسان ها برای گردهمایی و تبادل  نظر، مکان هایی خاص را تدارک می دیدند. از آمفی تئاترهای باشکوه در یونان باستان تا اتاق های جلسات ساده در شرکت های امروزی، این فضاها همواره نقش کلیدی در تعاملات و تصمیم گیری ها ایفا کرده اند. امروزه، سالن کنفرانس به قلب تپنده  بسیاری از کسب وکارها تبدیل شده است. جایی که ایده ها شکل می گیرند، معاملات بسته می شوند و نوآوری ها به ثمر می رسند.
اما طراحی و تجهیز سالن کنفرانس کارآمد و زیبا به عنوان بخشی از طراحی دفتر کار فرایندی پیچیده تر از صرفاً چیدن چند صندلی و میز در یک اتاق خالی است. در این مسیر، باید  به ظرافت های متعددی توجه کرد تا فضایی خلق شود که نه تنها از لحاظ عملکرد، کارآیی لازم را داشته باشد بلکه الهام بخش هم محسوب شود. 

شرکت نماد معماری با سال ها تجربه و تخصص در طراحی سالن کنفرانس اداری، در کنار شما است تا این سفر پرفراز و نشیب را با آرامش خاطر طی کنید. در ادامه گام های مختلفی که باید برای طراحی و ساخت سالن کنفرانس برداشت را با شما بررسی می کنیم. 

 

گام اول در خلق یک شاهکار؛ رمزگشایی از ایده های شما در جلسه ی مشاوره

طراحی اتاق کنفرانس مدرن، فرایندی ظریف و هنرمندانه محسوب می شود که نیازمند درک عمیق خواسته ها و نیازهای کارفرما است. در نماد معماری، ما به این باور داریم که شروع هر پروژه ای، با یک گفت وگوی صمیمی و سازنده آغاز می شود. به همین منظور، اولین گام در فرآیند طراحی اتاق کنفرانس شما، برگزاری جلسه ی مشاوره ی حضوری با کارشناسان مجرب ما است.

در این جلسه که به طور رایگان برگزار می شود، طراحان زبده ی ما با دقت به صحبت های شما گوش می دهند تا اهداف، خواسته ها و ایده هایتان را در زمینه ی طراحی و اجرای سالن کنفرانس ایده آلتان به طور کامل درک کنند. در این گفت وگوی صمیمی، به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

اهداف شما از طراحی سالن کنفرانس: سالن کنفرانس را برای چه منظوری می خواهید؟ چه نوع جلساتی در آن برگزار خواهد شد و تعداد افراد حاضر در جلسات معمولاً چقدر است؟
سبک طراحی مورد نظر شما: چه فضایی را برای سالن کنفرانس خود متصور هستید؟ اتاق کنفرانس کلاسیک، مدرن، مینیمال یا ترکیبی از سبک های مختلف؟
رنگ ها و متریال ها: چه رنگ هایی را برای دیوارها، کفپوش، مبلمان و سایر عناصر دکوراسیونی سالن کنفرانس می پسندید؟ استفاده از چه متریال هایی در طراحی مد نظر شماست؟

 

بودجه ی شما: چقدر برای طراحی و اجرای سالن کنفرانس در نظر گرفته اید؟

با درنظرگرفتن تمام این موارد، طراحان ما نقشه ی راهی دقیق و شفاف برای خلق سالن کنفرانس رویایی شما ترسیم می کنند. در این نقشه راه، تمامی جزئیات از قبیل سبک طراحی، چیدمان مبلمان، نوع نورپردازی، سیستم های صوتی و تصویری و سایر المان های مرتبط با کارکرد و زیبایی سالن کنفرانس به طور کامل مشخص خواهد شد. ما به شما اطمینان می دهیم که پس از این جلسه ی مشاوره، تصویری واضح و دقیق از سالن کنفرانس آینده ی خود خواهید داشت.

 

گام دوم؛ تبدیل ایده ها به نقشه های دقیق؛ ورود به فاز مقدماتی طراحی و اجرای سالن کنفرانس

پس از جلسه ی مشاوره و درک عمیق خواسته ها و نیازهای شما، نوبت به ترجمه ی ایده ها به نقشه های دقیق و قابل اجرا می رسد. در این مرحله، طراحان مجرب ما با ظرافت و دقت، فاز مقدماتی طراحی و اجرای سالن کنفرانس را آغاز می کنند.

 

اقدامات کلیدی در فاز مقدماتی

اقدامات کلیدی در این فاز شامل موارد زیر می شود:

 

1. برداشت از وضعیت موجود

اولین قدم، بازدید از محل مورد نظر برای احداث سالن کنفرانس است. در این بازدید، کارشناسان ما با دقت، ابعاد، شرایط و الزامات فضا را بررسی می کنند. بر اساس مشاهدات و اندازه گیری های انجام شده، نقشه های دقیقی از وضع موجود تهیه می شود. این نقشه ها، مبنای طراحی نهایی سالن کنفرانس قرار خواهند گرفت.

 

2. امکان سنجی و مطالعات اولیه

در این مرحله، با توجه به نقشه های برداشت و اطلاعات به دست آمده از جلسه ی مشاوره، امکان سنجی دقیق خواسته های کارفرما انجام می شود. کارشناسان ما با بررسی شرایط فنی، فضایی و بودجه ای پروژه، اطمینان حاصل می کنند که اهداف مد نظر کارفرما قابل تحقق باشد.
در قدم بعدی، با توجه به کاربری سالن کنفرانس و نیازهای آن، نوع سیستم های تأسیساتی مورد نیاز (مانند سیستم های گرمایشی، سرمایشی، تهویه ی مطبوع، برق، صوت و تصویر و ...) تعیین می شود. سپس، با توجه به سبک طراحی، کاربری سالن کنفرانس و بودجه ی پروژه، نوع متریال های مورد استفاده در کفپوش، دیوارها، سقف، مبلمان و سایر اجزاء سالن کنفرانس انتخاب می شود. بر اساس مطالعات انجام و ارائه می شود.

 

3. نهایی سازی طرح اولیه

با در نظر گرفتن تمام اطلاعات جمع آوری شده در مراحل قبل، نقشه های فنی دقیق از سالن کنفرانس، شامل پلان ها، مقاطع، نماها و جزئیات توسط طراحان ما ترسیم می شود. برای ارائه ی تصویری واضح تر از طرح نهایی به کارفرما، تصاویر سه بعدی از سالن کنفرانس تهیه می شود. این تصاویر به درک بهتر فضا و ابعاد مختلف آن کمک می کنند.
با عبور از این فاز مقدماتی، شما نقشه ای روشن و دقیق از سالن کنفرانس آینده ی خود خواهید داشت. در این مرحله، می توانید با اعتماد به نفس کامل در مورد جزئیات طرح با کارشناسان ما بحث و گفتگو کنید و نظرات و ایده های خود را برای بهینه سازی هرچه بیشتر آن ارائه دهید.

 

گام سوم : گام نهادن در مسیر خلق شاهکار؛ ورود به فاز اول طراحی سالن کنفرانس

با گذر از فاز مقدماتی و نهایی شدن طرح اولیه، نوبت به فاز اول طراحی می رسد. در این مرحله، طراحان ما با ظرافت و دقت، نقشه های دقیق و کاملی از سالن کنفرانس رؤیایی شما تهیه می کنند.

 

اقدامات کلیدی در فاز اول طراحی

اقدامات کلیدی که در فاز اول طراحی توسط متخصصین نماد معماری انجام می شود شامل موارد زیر است: 

 

1.طراحی معماری

پلان ها، مقاطع، نماها و جزئیات دقیق از سالن کنفرانس در قالب نقشه های فاز یک معماری ترسیم می شود. این نقشه ها، چیدمان مبلمان، نحوه ی نورپردازی و سایر المان های دکوراسیونی را به طور کامل مشخص می کنند. سپس با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته ی سه بعدی، مدلی دقیق از سالن کنفرانس ساخته می شود. این مدل به شما کمک می کند تا تصویری واقعی و ملموس از فضای سالن کنفرانس داشته باشید و جزئیات طراحی را به طور کامل بررسی کنید.

 

2.طراحی تأسیسات

با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و نیازهای سالن کنفرانس، سیستم های سرمایش و گرمایش مناسب طراحی می شود. مسیرهای لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب در این مرحله به طور دقیق مشخص خواهد شد و برای حفظ امنیت سالن کنفرانس، سیستم اطفاء حریق مناسب نیز طراحی می شود.

 

3.طراحی الکتریکی

با توجه به کاربری سالن کنفرانس و نیازهای نوری آن، سیستم روشنایی مناسب برای آن در نظر گرفته می شود. محل دقیق پریزها، سوئیچ ها، پورت های شبکه و دوربین های مداربسته، تعداد و محل تابلوهای برق مورد نیاز نیز باید مشخص شود.

 

در این مرحله، تمام جزئیات مربوط به طراحی سالن کنفرانس، از جمله مواردی که در ادامه خواهد آمد نیز مشخص خواهد شد :

•    نحوه ی طراحی سقف
•    کیفیت دکوراسیون داخلی
•    نحوه ی چیدمان صندلی ها
•    نوع المان های دکوراتیو
•    کیفیت نورپردازی

پس از تهیه ی تمام نقشه ها، در جلسه ای با حضور شما، طرح نهایی به طور کامل ارائه و تشریح می شود. در این جلسه، می توانید نظرات و ایده های خود را برای بهینه سازی هرچه بیشتر طرح ارائه دهید.

 

گام چهارم؛ تبدیل نقشه ها به واقعیت؛ ورود به فاز دوم طراحی سالن کنفرانس

با اتمام طراحی و دکوراسیون سالن کنفرانس، نوبت به طراحی نقشه های فاز دو می رسد. این نقشه ها نحوه ساخت و اجرای ایده های صورت گرفته را به نمایش می گذارد. معمولاً تهیه نقشه های فاز دو معماری، تأسیسات مکانیکی و الکتریکی کمی زمان بر است. چراکه در این نقشه ها جداولی به منظور تیپ بندی کف، دیوار، سقف و محاسبات تخصصی نور، صوت و آکوستیک نیز تهیه می شود. در این جداول اطلاعات زیر وجود دارد:

با اتمام فاز دوم طراحی، تمام نقشه ها و مدارک فنی لازم برای اجرای پروژه آماده می شود. در این مرحله، شما می توانید با خیالی آسوده، نظاره گر تبدیل شدن نقشه ها به واقعیت باشید.

 

گام پنجم؛ تبدیل رویا به واقعیت و اجرای سالن کنفرانس رویایی شما

پس از نهایی شدن تمام نقشه ها و مدارک فنی، نوبت به احداث سالن کنفرانس رویایی شما می رسد. در این مرحله، با تعهد و تخصص کارشناسان مجرب ما، هر آنچه در ذهن شما است، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

 

مراحل اجرای سالن کنفرانس

مراحل راه اندازی سالن کنفرانس شامل موارد زیر می شود:

 

1. کف سازی و ترازبندی

با توجه به نوع کاربری سالن کنفرانس و موقعیت آن (طبقه همکف یا طبقات بالا)، کف سازی و ترازبندی انجام می شود. در طبقه همکف از قالب های آجری، پرکننده ها و رویه بتنی برای ایجاد سطحی صاف و محکم استفاده خواهد شد ولی در طبقات بالا از کف کاذب برای شاسی کشی و ارتفاع سازی لازم استفاده می شود.
نکته : قبل از اجرای کامل کف سازی، محل دقیق تأسیسات (مانند لوله ها، کابل ها و ...) که در کف سالن تعبیه خواهند شد، باید مشخص شود.

 

2. اجرای تأسیسات مکانیکی

در گام دوم، تأسیسات مکانیکی سالن کنفرانس، مطابق با ضوابط طراحی و اجرا، نصب و راه اندازی می شوند. دریچه های مکش و دهش، جعبه های آتش نشانی و اسپرینکلرها مطابق با محاسبات و طراحی انجام شده در مراحل قبلی، در جای خود نصب خواهند شد.

 

3. اجرای تأسیسات الکتریکی

در گام سوم نوبت به اجرای تأسیسات الکتریکی سالن کنفرانس می رسد. کابل کشی نور عمومی، صوت، ضبط و پخش تصویر و همچنین نورپردازی اختصاصی با توجه به طرح نهایی در این مرحله انجام می شود.
در حین انجام کار، به الگوهای طراحی توجه ویژه می شود تا اجرای نهایی با طرح اولیه تناسب کامل داشته باشد.

 

4. طراحی آکوستیک

در گام چهارم برای ایجاد فضایی مطلوب برای جلسات و کنفرانس ها، طراحی آکوستیک سالن کنفرانس انجام می شود. از عایق های صوتی مناسب (مانند پشم سنگ) برای جلوگیری از انتقال صدای مزاحم به داخل و خارج سالن استفاده خواهد شد.

 

5. اجرای دکور سالن کنفرانس

در گام پنجم نوبت به پیاده سازی طرح و ایده اصلی طراحی می رسد. طراحی سقف، کفپوش، دیوارپوش، انتخاب متریال و رنگ و سایر جزئیات با توجه به سبک طراحی و بودجه کارفرما در این مرحله انجام می شود. در ادامه نکاتی که در انتخاب هرکدام از موارد لازم است را بررسی خواهیم کرد.

با توجه به سبک طراحی، جنس متریال به کار رفته در سالن کنفرانس متفاوت خواهد بود. معمولاً در طراحی اتاق کنفرانس مدرن، از متریال چوب به شکل طبیعی، ام دی اف یا ملامینه، بسته به بودجه کارفرما، استفاده می شود. این متریال قابلیت ویژه ای در جذب صوت داشته و به جهت شکل پذیری مناسبی که دارد می تواند شیار خورده و در قالب یک پنل آکوستیک چوبی به کار رود. 
در طراحی اتاق کنفرانس مدرن از موکت به عنوان کفپوش استفاده می شود. این متریال کارکرد ویژه ای در اماکن پر تردد دارد. درصورتی که کارفرما تصمیم به طراحی اتاق کنفرانس لاکچری داشته باشد، از کفپوش های اپوکسی و PVC، برای ایجاد جلوه ای لوکس و زیبا استفاده می شود.

در طراحی و استفاده از درب های سالن به ابعاد سالن کنفرانس توجه می شود. در اتاق کنفرانس کوچک از یک درب عریض و در سالن های بزرگ از درب های دو لنگه برای جلوگیری از ازدحام در مواقع اضطراری استفاده می شود. معمولاً در انتخاب درب سالن کنفرانس سراغ درب هایی با خاصیت آکوستیک می رویم.

 

6. خرید و چیدمان صندلی کنفرانس

مهم ترین بخش از تجهیز سالن کنفرانس به خرید و چیدمان انواع صندلی سالن کنفرانس اختصاص می یابد. چرا که اصلی ترین کارکرد این فضا ایجاد یک محیط مناسب برای نشستن، تعامل و گفت وگو است. مشخصات صندلی و میز سالن کنفرانس بر کیفیت دکوراسیون اداری اثر مستقیم می گذارد.
به همین دلیل است که از صندلی های ارگونومیک، با کیفیت و ظاهری شکیل برای تجهیز این اتاق استفاده می کنیم. در تجهیز این فضا می توان از انواع صندلی های پایه ثابت، پایه چرخدار یا صندلی نیم گردان، استفاده کرد. برای انتخاب نوع صندلی باید به ابعاد اتاق کنفرانس توجه نمود. در سالن کنفرانس کوچک از ردیف های محدود صندلی های پایه ثابت استفاده می شود. طراحی میز سالن کنفرانس و صندلی آن نیز می بایست با رعایت مشخصات فنی زیر صورت بگیرد.

•    ارگونومیک و هماهنگ با ساختار کلی بدن
•    دارای مکانیزم کف تاشوی فلزی با اتصال به پایه
•    مجهز به سیستم متحرک فنر پیچشی و جک تأخیر انداز
•    کفی ساخته شده از کلاف آهنی
•    قطعات رنگ آمیزی شده با پودر الکترواستاتیک
•    مجهز به فوم سرد حالت دار در بخش نشیمن و تکیه گاه

چیدمان این دسته از صندلی ها باید به گونه ای انجام شود که فاصله مناسبی بین ردیف ها ایجاد شده و زاویه دید، چشم و گردش سر نیز رعایت شود. ردیف صندلی ها می بایست حداقل 1 متر از یکدیگر فاصله داشته باشد. فاصله اولین ردیف از سن نیز کمتر از 3 متر نباشد.

 

7. نورپردازی

همان طور که می دانید نورپردازی مناسب، نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و چشم نواز در سالن کنفرانس ایفا می کند. انواع مختلفی از نورپردازی ها وجود دارد، عمومی، موضعی و تزئینی. 
با توجه به کاربری سالن کنفرانس (ارائه، سخنرانی، سمینار و ...) و نیازهای نوری آن، نوع نور مناسب انتخاب می شود. همچنین باید از سیستم های کنترلی مناسب برای تنظیم شدت و رنگ نور در فضاهای مختلف سالن نیز استفاده شود.

 

8. تجهیزات صوتی و تصویری

دیگر به گام های نهایی تحویل پروژه آماده می شویم. نصب و راه اندازی تجهیزات صوتی و تصویری باکیفیت، از الزامات هر سالن کنفرانس مدرن است. انواع تجهیزات مورد استفاده شامل سیستم های صوتی و تصویری می شود. 
یکی از نکات بااهمیتی که باید به آن توجه کرد، کیفیت صدا و تصویر است. باید از تجهیزات باکیفیت و برندهای معتبر استفاده شود تا صدا و تصویر به طور واضح و رسا به مخاطبان ارائه شود. نکته ی دیگر، مسئله آکوستیک است. در انتخاب و چیدمان تجهیزات صوتی و تصویری، باید به آکوستیک فضا نیز توجه شود تا پژواک و انعکاس صدا ایجاد نشود.

 

9. تجهیز سالن به امکانات رفاهی

امکاناتی که در این مرحله می تواند برای تجهیز اتاق کنفرانس درنظر گرفته شود بسته به میزان بودجه کارفرما اختیاری است. برای افزایش آسایش و رفاه حاضران در سالن کنفرانس، می توان از امکانات رفاهی مختلفی مانند موارد زیر استفاده کرد.

•    آبسردکن و گرم کن
•    بوفه یا کافه
•    سرویس بهداشتی
•    فضای استراحت
•    وای فای رایگان
•    پریز برق
•    کمد یا قفسه برای قرار دادن کیف و وسایل شخصی

 

10. تست و تحویل نهایی

به گام آخر رسیدیم؛ پس از اتمام مراحل اجرا، تست نهایی تمام تجهیزات و امکانات سالن کنفرانس انجام می شود. در صورت وجود هرگونه ایراد یا نقص، آن مشکل برطرف خواهد شد و پس از اطمینان از عملکرد صحیح تمام بخش ها، سالن کنفرانس به طور کامل به کارفرما تحویل داده می شود.
در نماد معماری، ما با سال ها تجربه و تخصص در زمینه طراحی و اجرای سالن های کنفرانس، تمام تلاش خود را می کنیم تا فضایی رؤیایی و ایده آل برای شما خلق کنیم. همین امروز با ما تماس بگیرید و از خدمات تخصصی ما در زمینه ی طراحی و اجرای سالن کنفرانس بهره مند شوید.

 

سوالات متداول

1. چه نکاتی را باید در طراحی سالن کنفرانس در نظر گرفت؟

طراحی سالن کنفرانس، امری تخصصی است که نیازمند توجه به جزئیات و رعایت اصول مختلفی است. کاربری سالن، آکوستیک، نورپردازی، تجهیزات و امکانات رفاهی ازجمله این نکات هستند.

2. طراحی سالن کنفرانس مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی سالن کنفرانس مدرن، براساس اصول مینیمالیسم و استفاده از خطوط صاف و ساده انجام می شود. در طراحی مدرن، از متریال های جدید و باکیفیت مانند شیشه، فلز و چوب استفاده می شود. نورپردازی در طراحی مدرن، نقشی کلیدی دارد و از نورهای LED برای ایجاد فضایی روشن و دلنشین استفاده می شود. همچنین، در طراحی مدرن از تجهیزات و امکانات رفاهی مدرن استفاده می شود.

3. چه کسانی می توانند در طراحی سالن کنفرانس به شما کمک کنند؟

برای طراحی سالن کنفرانس، می توانید از متخصصان مختلفی مانند معماران، طراحان داخلی، متخصصان آکوستیک، متخصصان نورپردازی و ... کمک بگیرید. همچنین، شرکت های مختلفی مانند نماد معماری در زمینه طراحی و اجرای سالن کنفرانس فعالیت می کنند که می توانید از خدمات آن ها استفاده کنید.
 

 

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید

ارتباط با ما تماس با ما