طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید

طراحی دفتر کار

پروژه های انجام شده دفتر کار

طراحی دفتر کار (موکت)

مراحل انجام بازسازی با نماد معماری

مشاوره رایگان

بازدید از پروژه

طراحی اولیه

تغییر یا تایید طرح

شروع بازسازی

تخریب و نصب

تحویل نهایی پروژه

مشاوران نماد معماری با حضور در محل پروژه های شما، بدون در نظر گرفتن بعد مسافت و در تمام ساعات کار اداری شما را در دستیابی به خواسته ها و ایده‌هایتان یاری می‌نمایند.

برداشت دقیق در پروژه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی شامل برداشت ابعاد و اندازه‌های محل، درها، پنجره ها، برق، تاسیسات و همچنین وضعیت ستون‌ها و دیوارهای داخلی جهت بررسی امکان تخریب و یا تغییر است.

برداشت دقیق فضا و پیاده سازی پلن با نرم افزار اتوکد و ارائه تهدادی طرح اولیه بسته به نیاز کارفرما

پرزنت طراحی انجام شده به صورت حضوری در شرکت نماد معماری یا آنلاین(توسط شبکه های اجتماعی) و تعیین متریال مورد نیاز کارفرما

برنامه ریزی و هماهنگی با تیم بازسازی نماد معماری و آماده سازی محل پروژه

شروع کار تیم نماد معماری بسته به نوع پروژه و راه اندازی تجهیزات پروژه

تحویل کامل و آموزش بهره برداری از تجهیزات نصبی و مصرفی پروژه

طراحی دکوراسیون (کمد واتاق حسابداری)

طراحی نورپردازی

با ما در ارتباط باشید

ویدئو های بازسازی اداری

 

 

 

مراکز اداری و دفاتر کاری برای ایجاد یک هویت مشخص، نیاز به طراحی و دکوراسیون دارند. به طور مشخص آنچه که فضای اداری شما را از سایر رقبا متمایز می سازد، نوع دکوراسیون دفتر کار و نحوه چیدمان آن است. پس برای اینکه مشتریان خود را تحت تأثیر قرار داده و برند خود را در ذهن آنان تثبیت کنید، لازم است از یک دکوراسیون زیبا، کارآ و بهینه استفاده کنید.


بسیاری از مدیران در ابتدای کار، شانس خود را برای ایجاد یک چیدمان زیبا امتحان می کنند. اما در اغلب مواقع در انجام اینکار شکست می خورند. چرا که طراحی داخلی دفتر کار نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. برای خلق یک دکوراسیون خاص و متمایز لازم است عناصر مختلف همچون دیوار، کف پوش، تجهیزات اداری و مبلمان های اداری در تناسب با یکدیگر انتخاب شده و یک هارمونی زیبا از طرح، رنگ و سبک بسازند.
رعایت همزمان این نکات بسیار سخت و پیچیده است. پس بهتر است وقت و هزینه خود را صرف امتحان کردن مهارت خود در چیدمان اداری نکنید. با انتخاب نماد معماری می توانید یکبار برای همیشه، یک دکوراسیون منعطف، زیبا و تدثیرگذار خلق کنید. دانش تخصصی دیزاینرها و طراحان داخلی ما می تواند در این امر شما را یاری کند.

 


اهمیت طراحی داخلی دفتر اداری


کارمندان و مدیران بیش از 7 ساعت از زمان روز را در محیط کاری می گذارنند. پیداست که مشخصات این محیط بر روحیه و راندمان کاری آنان تأثیر می گذارد. هرقدر فضای کاری آنان زیباتر و روحیه بخش تر باشد، انگیزه آنان برای پیشرفت افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر بسیاری از مدیران در محیط کاری خود از مشتریان مختلف پذیرایی می کنند. در صورتی که دکوراسیون آنان فاقد زیبایی های لازم و طراحی های نوین باشد، مورد پسند مشتریان قرار نمی گیرد. این مسئله می تواند ذهن مشتری را درگیر ساخته و برند شما را در نظر او بی ارزش کند.


این در حالیست که با ایجاد یک دکوراسوین خاص و منحصربفرد می توان مشتریان را به انعقاد قراردادهای سودمند تشویق کرد. علاوه بر این دو نکته، دیزاین دفتر اداری موجب افزایش کارآیی و بهره وری آن می شود. با ایجاد یک دکوراسیون بهینه می توان از کوچکترین فضاهای اداری، بیشتری بهره را برد. 
برای اینکه شما نیز دکوراسیون دیزاین مخصوص به خود را داشته باشید، لازم است از اهالی فن کمک بگیرید. انجام اینکار اگرچه در وهله اول هزینه ساز به نظر می رسد، اما با توجه با مزایای ذکر شده، کاملاً اقتصادی خواهد بود. طراحان نماد معماری به شما کمک می کنند تا با دیزاین دفتر کار خود، بهره وری کارمندان را افزایش داده و علاوه بر استفاده حداکثری از فضا، مشتریان بیشتری جذب کنید.

 


اصول طراحی دفتر کار


خب بالطبع تا به اینجا برای ایجاد یک دکوراسیون اداری بهینه، متقاعد شده اید. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول طراحی در دفاتر کاری می پردازیم. اما بد نیست پیش از مطالعه این بخش بدانید که اجرای این اصول، نیاز به تخصص بالایی دارد. در برخی مواقع نیز اجرای کامل آنان با توجه به متفاوت بودن مشخصات محیط، امکان پذیر نیست. این بدین معناست که با مطالعه این بخش نمی توانید به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید. اما می توانید با روند انجام کار و اصول رایج طراحی دکوراسیون اداری، آشنا شوید.


ایجاد یک ساختار بهینه و سازمان بندی شده


اولین گام در طراحی دفتر کار به ایجاد یک پیکربندی مناسب و تفکیک اصولی فضاها اختصاص می یابد. در بهترین حالت دفتر کاری شما دارای اتاق های مجزا نیست و در اصطلاح تفکیک فضا نشده است. ما در نماد معماری در این مدل طراحی دفتر کار فضای اداری شما را به شکل دقیق، اصولی و بهینه تفکیک می کنیم. برای انجام اینکار کارمندان هر بخش بر اساس نوع کار و ارتباط آن ها با یکدیگر در یک گروه قرار می گیرند. 
در قدم بعد فضایی کافی در تناسب با ماهیت کار و همچنین تجهیزات مورد نیاز در هر بخش، در نظر گرفته می شود و طراحی اتاق کار اداری آغاز می گردد. اما در بد ترین حالت نیز فضای اداری شما توسط چند جداره مختلف تفکیک شده و احتمالاً تصمیم به بازسازی آن گرفته اید. در این حالت طراحان نماد معماری تلاش می کنند تا تغییراتی اساسی در طراحی داخلی دفتر کار اداری شما ایجاد کنند. اما قادر به تغییر در پلان اصلی دفتر نخواهند بود.

 


انتخاب سبک برای دیزاین اداری


انتخاب سبک دکوراسیون دومین گام از طراحی دفتر کار به شمار می آید. سبک دکوراسیون می تواند بر انتخاب رنگ و متریال دیوار، کفپوش، سقف و مبلمان های اداری تأثیر بگذارد. به طور معمول در دیزاین دفاتر کاری از دو سبک محبوب کلاسیک و مدرن استفاده می شوید. با اینحال شما می توانید از انواع طراحی دفتر کار همچون طراحی دفتر کار با چوب، طراحی های مدیترانه ای، ساحلی و ... نیز برای دکور کردن فضای اداری خود استفاده کنید.
افرادی که به دنبال طراحی دفتر کار لاکچری هستند، سبک کلاسیک و افرادی که به دنبال طراحی یک سبک ساده و در عین حال شکیل هستند، سبک مدرن را برای دیزاین دفتر خود انتخاب می کنند. آشنایی با مشخصات هر سبک شما در انتخاب بهترین سبک دکوراسیون اداری راهنمایی می کند.


1.    طراحی دفتر کار کلاسیک


سبک کلاسیک که از جمله قدیمی ترین سبک های معماری به شمار می آید، به استفاده از المان های تزئینی و رنگ های تیره علاقه مند است. در این سبک استفاده از متریال های طبیعی همچون چوب درختان و یا چرم طبیعی، موجب ایجاد دکوراسیونی شیک و لاکچری می شود.
اجرای سبک کلاسیک با توجه به المان های تزئینی برجسته و متریال های گران قیمت آن، هزینه بسیاری ایجاد می کند. شما با انتخاب این سبک ملزم به استفاده از متریال هایی همچون چوب، سنگ، چرم طبیعی، فلز و پارچه های نفیس هستید. همچنین ناچارید هارمونی رنگ را از توناژ گرم و تیره همچون قرمز، قهوه ای، سبز یشمی، زیتونی و یا طلایی و مشکی انتخاب کنید.
اجرای سبک فاخر و مجلل کلاسیک تنها به مدیرانی که دغدغه تأمین بودجه نداشته و فضای نسبتاً بزرگی در اختیار دارند، توصیه می شود. چرا که به کارگیری این سبک در طراحی داخلی دفتر کار کوچک نتایج مناسبی به همراه نخواهد داشت.

 


2.    طراحی دفتر اداری مدرن


در دیزاین اداری مدرن از رنگ های روشن، متریال های سبک در همراهی با طرح های خلوت و ساده استفاده می شود. طراحی دفتر کار ساده و مدرن مزایای بسیاری در بر دارد. از جمله اینکه موجب بزرگنمایی محیط شده و فضا را بزرگتر از آنچه که هست به نمایش می گذارد. به همین خاطر است که این سبک قابلیت اجرا در دکوراسیون های کوچک را نیز در بر دارد. از سوی دیگر موجب خلق یک دکوراسیون بهینه و منعطف می شود.
در طراحی دفتر کار مدرن از متریال هایی همچون فلز، چوب خالص و شیشه استفاده می شوند. رنگ ها نیز از پالت های روشن و خنثی انتخاب می شوند تا بتوانند موجب افزایش درخشندگی و نشاط فضا شوند. هزینه اجرای سبک مدرن نیز به جهت استفاده از متریال های ارزان قیمت، رنگ های روشن، مبلمان های ظریف و کوچک، بسیار کمتر از دکوراسوین کلاسیک است.
با انتخاب سبک مدرن می توانید یک دکوراسیون زیبا، کارآ و روحیه بخش خلق کنید. به طور معمول کارمندان و مشتریان با دکوراسیون های مینیمال ارتباط بیشتری برقرار کرده و احساس بهتری را تجربه می کنند.

 


انتخاب متریال برای دکوراسیون اداری


در گام بعد متریال های مصرفی تعیین می شوند. انجام اینکار در تناسب کامل با سبک دکوراسیون صورت می گیرد تا یک حجلوه هماهنگ ایجاد شود. همانطور که گفته شد در اجرای سبک مدرن از متریال های سبک همچون فلز و شیشه استفاده می شود. در این سبک محبوب از دیوارپوش های ساده و کف پوش هایی همچون پارکت و یا سنگ استفاده می شود. در طراحی سقف دفتر کار به سبک مدرن، به کمک گچ و یا سیمان حجم های برجسته ای از کناف ایجاد می شود.
این در حالیست که در سبک سنتی و کلاسیک از متریال های طبیعی همچون چوب، چرم و فلز به وفور استفاده می شود. ترکیب این متریال ها با دیوار پوش های طرح داماسک و کفپوش های چوبی، جلوه ای هماهنگ به دکوراسیون اداری می بخشد. در بسیاری از دفاتر کاری معتبر، سقف دفتر کار برای ایجاد یک جلوه فاخر به نقوش مینیاتوری مزین می گردد.

 


انتخاب رنگ برای دکوراسیون اداری


ما در نماد معماری، پیش از اینکه به اجرای دکوراسیون برسیم، هارمونی رنگ مورد نیاز را نیز تعیین می کنیم. مشابه آنچه که در خصوص انتخاب متریال نیز گفته شد، در انتخاب رنگ نیز لازم است از سبک منتخب خود پیروی کنید. سبک کلاسیک شما را ملزم به استفاده از رنگ های تیره و لاکچری می کند. این در حالیست که سبک مدرن مدیران را به استفاده از پالت رنگی روشن و شفاف تشویق می کند.
اما شما به استفاده از رنگ سازمانی خود در هر دو سبک ذکر شده مجاز هستید. در مواردی هم می توانید کمی خلاقیت به خرج داده و قواعد حاکم بر این دو سبک را بشکنید. برای انجام اینکار لازم است از تخصصص طراحان حرفه ای نماد معماری استفاده کنید. در غیر این صورت تمام وقت و هزینه شما از بابت طراحی دفتر کار اداری اتلاف می شود.

 


چیدمان مبلمان اداری


آخرین از طراحی دکوراسیون اداری به انتخاب، خرید و چیدمان مبلمان اداری اختصاص می یابد. در برخی شرکت ها مدیران حتی پس از بازسازی دفتر نیز  تصمیم به استفاده از مبلمان های قدیمی می گیرند. در این صورت طراحان نماد معماری با ایجاد یک چیدمان متفاوت، جلوه ای متفاوت از مبلمان اداری را به نمایش می گذارند. در چیدمان صحیح مبلمان اداری توجه به چند نکته مهم راهگشا خواهد بود.


•    ایجاد نقطه کانونی


بهتر است در چیدمان مبلمان اداری یک نقطه تمرکز و کانونی تشکیل شود. در این حالت کارمندان می توانند برای بحث و گفتگو در این محل جمع شده و به معاشرت بپردازند. همچنین مدیران می توانند در نقطه کانونی شرکت از مهمانان خود پذیرایی کنند.

 


•    پارتیشن بندی مناسب


در طراحی اتاق اداری بزرگ می توان به کمک چند پارتیشن زیبا و هماهنگ، به تفکیک فضا پرداخت. انجام اینکار به خلق یک دکوراسیون اداری بهینه کمک می کند. به شرط آنکه در هنگام تقسیم بندی فضا به نیاز کارمندان و ابعاد تجهیزات مورد استفاده آنان دقت کنید.

 


•    تأمین آسایش صوتی


برای اینکه تمرکز کارمندان در حین انجام فعالیت های اداری بالا رود، لازم است در هنگام چیدمان از نفوذ آلودگی های صوتی به اتاق کارمندان جلوگیری کنید. بدین منظور اتاق های رو به خیابان را به اتاق کارمندان خود اختصاص ندهید. همچنین با استفاده از یک دیوار آکوستیک، مانع از نفوذ آلودگی های صوتی داخل شرکت به اتاق کارمندان شوید. در این صورت دکوراسیون اتاق اداری به یک محیط امن و دنج برای انجام فعالیت های اداری تبدیل می شود.


•    به رفاه و آسایش کارمندان توجه کنید


برای اینکه بهره وری شرکت را بالا ببرید، لازم است شرایط مناسبی برای کار و فعالیت کارمندان فراهم کنید. به همین خاطر است که طراحان نماد معماری چیدمان میز ها را در یک فاصله مشخص انجام می دهند تا کارمندان در حین عبور و مرور به زحمت نیفتند. همچنین نور و تهویه مورد نیاز آنان را در حین طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری تأمین می کنند.


نورپردازی فضای اداری


برای اینکه بهترین طراحی دفتر کار را داشته باشید، لازم است نور محیطی و نور مورد نیاز برای فعالیت های اداری را به خوبی تأمین کنید. با بررسی چند نمونه طراحی دفتر کار متوجه می شوید که در دفاتر کاری با کیفیت و لوکس، از تکنیک های مختلف نورپردازی برای تأمین نور کافی استفاده شده است.
برای مثال در اتاق کار کارمندان که نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارند، از نورپردازی مصنوعی در کنار نورگیر های طبیعی استفاده شده است. به گونه ای که بر روی هر میز یک چراغ مطالعه و بر روی سقف آن نیز تعداد نور متمرکز غیر خیره کننده قرار گرفته است.

 


 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید

ارتباط با ما تماس با ما