پرده ها به عنوان اصلی ترین پوشش پنجره در دفاتر کاری به کار می روند. شاید در ظاهر عملکرد پرده ها بسیار ساده و جزئی به نظر برسد. این در حالیست که پرده ها نیز جزوی از دکوراسیون اداری شما به حساب می آیند و به طور مستقیم بر کیفیت آن تأثیر می گذارند. برای اینکه بهترین انتخاب را در هنگام خرید پرده های اداری داشته باشید، لازم است تا در وهله اول با انواع پرده ها و سپس با نکات مهم در انتخاب بهترین پرده اداری، آشنا شوید. نماد معماری شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

اهمیت انتخاب بهترین پرده برای فضای اداری

پیش از اینکه به بررسی محبوب ترین مدل های پرده اداری بپردازیم، شما را برای خرید بهترین پرده اداری در تناسب با طراحی دفتر کار، مجاب می کنیم. همه ما با کارکرد پرده ها آشنا هستیم. برای کنترل میزان نور و تهویه، کاهش صدای های مزاحم خارجی، ایجاد حریم شخصی و همچنین خلق یک دکوراسیون زیبا، از پرده ها به عنوان یک المان تزئینی و در عین حال کاربردی استفاده می شود.
شاید تصور می کنید شرکت شما به جهت تجهیز به سیستم های روشنایی مدرن، نیاز به استفاده از پنجره ندارد. پس می توان با مسدود کردن بازشوهای طبیعی، به یکباره خیال خود را از بابت خرید پرده راحت کرد. این در حالیست که معمولاً در دفاتر کاری استفاده از نورهای طبیعی به نمونه های مصنوعی در اولویت قرار دارد. 
نور طبیعی خورشید می تواند به افزایش روحیه کارمندان کمک کرده و حس خمودگی و کسالت را از آنان دور کند. اما در عین حال تابش مستقیم و غیر کنترل شده نور نیز منجر به خستگی چشم کارمندان و کاهش راندمان آنان می گردد.
پس بهتر است برای اینکه مسیر را برای دریافت انرژی های طبیعی و کاهش مصرف برق هموار کنید، پنجره های نورگیر را به پرده های مناسب مجهز کنید. انتخاب پرده مناسب برای دفتر کار، معمولاً برای مدیرانی که دانش کافی در این زمینه ندارند، سخت به نظر می رسد. در این صورت بهتر است پروسه انتخاب و خرید پرده را به دیزاینرهای نماد معماری بسپارید.

 

 

مزیت استفاده از پرده اداری

مهم ترین مزایای استفاده از پرده های اداری را می توان در موارد زیر برشمرد.

•موجب کنترل نور ورودی شده و از تابش نورهای خیره کننده جلوگیری می کند.
•همانطور که می دانید تماس نور خورشید با برخی سطوح حساس همچون میزهای چوبی و یا تابلو فرش ها منجر به از دست رفت ظاهر اولیه آنان می شود. پرده ها با کنترل نور از بروز این اتفاق جلوگیری می کنند.
•با حفظ حریم شخصی کارمندان در محیط کار، به افزایش بهره وری آنان کمک می کنند.
•امنیت دفتر کار را در زمان خالی بودن آن تأمین می کنند.
•می توانند به عنوان تفکیک کننده موقت فضا، در بخش های داخلی شرکت نیز به کار روند.
•با انتقال نور و تهویه مناسب، نیاز به استفاده از سیستم روشنایی مصنوعی و دستاه های سرمایشی و گرمایشی را کاهش می دهند.
•با کاهش مصرف انرژی به کاهش هزینه های شرکت کمک می کنند.
• استفاده از پرده های زیبا و شکیل در طراحی داخلی اداری، به افزایش کیفیت دکوراسیون کمک شایانی می کند.
معرفی انواع پرده های اداری
برای اینکه بهترین انتخاب را در میان پرده های اداری داشته باشید، لازم است تا پیش از خرید با محبوب ترین و جدید ترنی انواع پرده های اداری آشنا شوید.

 

 

1.پرده اداری کرکره ای

پرده کرکره ای آلومینیومی جزو اولین پرده های اداری مورد استفاده در کشور ایران بودند. اما به مرور این پرده ها کارکرد خود را از دست داده و با پرده های کرکره ای چوبی و پرده کرکره ای عمودی جایگزین شدند. مکانیسم عمل این دسته از پرده ها به گونه ایست که یک نخ، موجب جمع شدن کرکره ها و با از شدن آنان می شود. در مواقع لازم می توان با جمع کردن کرکره ها مسیری برای انتقال نور ایجاد کرد. باز کردن کرکره ها نیز موجب انسداد پنجره شده و مسیر انتقال نور و تهویه را می بندد.

 

 

2.پرده شید اداری

پرده های شید یکی از جدیدترین نمونه های پرده های اداری هستند. نماد معماری استفاده از این پرده ها را در دکوراسیون های مدرن و مینیمال پیشنهاد می کند. این پرده ها از یک پارچه ساده و صاف تشکیل شده که با حرکت بالا رو خود، مسیر نور را هموار می کند.
در واقع جمع شدن پرده در قسمت بالایی پنجره، موجب انتقال نور و باز شدن پارچه نیز موجب انسداد پنجره می شود. پرده های شید به طور جزا دارای تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ هستند. این تنوع گسترده را می توان در موارد زیر خلاصه نمود.
•پرده شید مات و ساده
•پرده شید شاین و اکلیلی
•پرده شید بلک اوت
•پرده شید پروژکتور

 

 

3.پرده دبل شید اداری

پرده های دبل شید به جهت کارکرد مفید و موثری که دارند در بازسازی دفتر کار به وفور استفاده می شوند. این پرده ها از دو لایه شید ساخته شده اند. لایه زیری را یک پرده حریر ساده و شفاف تشکیل داده و لایه رویی نیز توسط یک پارچه صاف و غیر شفاف پوشانده شده است. سیستم جابجایی و کنترل این دو پرده به طور کامل از یکدیگر مجزاست.
می توان در مواقعی از روز که نور آفتاب کم جان است پرده صاف را کنار زد و از پرده حریر برای انتقال نور و تهویه استفاده کرد. این پرده اگرچه نور را به خوبی عبور می دهد، اما همزمان حریم شخصی کارمندان را نیز حفظ می کند. زمانی که نور آفتاب به یک نور مزاحم و خیره کننده تبدیل شد، پارچه صاف به لایه حریر اضافه شده و مانع از انتقال نور و اصوات مزاحم می گردد. 

 

 

4.پرده زبرا اداری

پرده های زیبا و متنوع زبرا، از دیگر پیشنهادهای نماد معماری برای استفاده در دکوراسیون دفتر کار است. این پرده ها از نوار های موازی تور و پارچه تشکیل شده است. ترکیب این دو جنس پارچه کمک می کند تا میزان نور ورودی متعادل شده و از حد طبیعی خود خارج نشود. از آنجایی که امکان جابجایی لایه های تور و پرده وجود دارد، می توان در مواقع ضروری و برای تقویت حریم شخصی لایه های پارچه ای را در کنار هم قرار داد. بدین شکل مسیر نور مسدود شده و محیط کمی تاریک تر می شود.

 

 

راهنمای انتخاب پرده اداری

احتمالاً هنوز هم انتخاب و خرید پرده اداری برای شما مشکل به نظر می رسد. نماد معماری در تناسب با مشخصات هر یک از دفاتر کاری، از یک پرده مناسب استفاده می کند. بنابراین نمی توان یک قاعده ثابت برای انتخاب بهترین پرده دفتر کار، عنوان نمود. اما می توان از نکات زیر برای تسهیل این امر استفاده کرد.
•برای انتخاب بهترین پرده، لازم است به تناسب طرح و رنگ پرده با هارمونی رنگ موجود در فضا و همچنین سبک حاکم بر دکوراسیون دقت داشته باشید.
•در اغلب موارد، کارمندان تحت تأثیر مشخصات پرده قرار می گیرند. بهتر است در زمان انتخاب بهترین پرده اداری به آسایش کارمندان و همچنین میزان نیاز آنان به نور و تهویه طبیعی دقت کنید.
•پیش از خرید پرده بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید به سرعت در میان گزینه های موجود، بهترین مورد را انتخاب کنید.
•از خرید پرده هایی که شرایط نگهداری و نظافت سختی دارند، پرهیز کنید.