برای اینکه یک دکوراسیون اداری خاص و متمایز ایجاد کنید، لازم است تا در حد کافی از عناصر تزئینی همچون آینه نیز استفاده کنید. شاید عجیب به نظر برسد، اما استفاده صحیح از آینه های دکوراتیو، در بسیاری از موارد کلید حل مشکلات موجود در طراحی دفتر کار است. این یعنی با آینه کاری نیز می توان یک دکوراسیون اداری خاص و متمایز خلق کرد. کافیست بدانید از آینه ها چگونه و در کدام بخش از فضای کاری خود استفاده کنید.

 

 

تأثیر آینه در دکوراسیون دفتر کار

پیش از اینکه به نحوه استفاده از آینه ها در طراحی داخلی اداری بپردازیم، شما را با بررسی تأثیر استفاده از آینه، برای انجام اینکار متقاعد می کنیم. از گذشته تاکنون استفاده از آینه به عنوان یک عنصر تزئینی زیبا، رایج بوده است. آینه ها با ظاهر شفاف و زیبای خود می توانند جلوه ای جذاب به محیط پیرامون ما دهند. به خصوص زمانی که آینه به کار رفته در محیط، تصویری زیبا را منعکس کند.
آینه هایی که جلوه های زیبا محیط را منعکس می کنند، به سرعت مورد توجه مشتریان شما قرار می گیرند. این یعنی با آینه هم می توان یک نقطه تمرکز زیبا در محیط ایجاد کرد. همانطور که می دانید ایجاد نقطه تمرکز در فضای کاری موجب از دست رفتن تمرکز مشتریان از توجه به سایر نقاط می شود. همین مسئله موجب شده تا بسیاری از مدیران برای کاهش هزینه بازسازی دفتر کار در تمام نقاط، به استفاده از این تکنیک روی بیاورند.
اما تأثیر استفاده از آینه در دکوراسیون دفتر کار به این مورد خاص محدود نمی شود. سایر جنبه های مثبت این موضوع را می توان در موارد زیر عنوان نمود.

 

 

1.بزرگنمایی محیط های کوچک

نماد معماری به مدیرانی که فضای کوچکی در اختیار دارند، استفاده از آینه را توصیه می کنند. آینه ها با قابلیت انعکاس نور و تصویر می توانند محیط های کوچک را بزرگتر از آنچه که هست، به نمایش بگذارند. این بزرگنمایی با گول زدن ذهن مشتری در تخمین فضا ایجاد شده و به افزایش اعتبار شرکت کمک می کند.
برای بهره مندی از این مزیت مهم، لازم نیست تا تمام سطوح فضا را به آینه مجهز کنید. اینکار منجر به ایجاد حس سرگیجه در مشتریان و کارمندان می شود. می توان تنها یکی از دیوارهای شرکت را به آینه های دکوراتیو مجهز کرد و از قابلیت بزرگنمایی آینه بهره مند شد.

 

 

2.تأمین نور با انعکاس آن

در فضاهای تاریک و کم نور، استفاده زا آینه معجزه آسا عمل می کند. همانطور که می دانید کلیه سطوح شفاف اعم از شیشه و آینه، می توانند به انتقال نور کمک شایانی کنند. برای اینکه بتوانید از آینه به عنوان یک سیستم موثر در پخش نور استفاده کنید، لازم است تخصص و مهارت بالایی داشته باشید. توصیه می کنیم برای بهره مندی از این قابلیت ویژه، از طراحان نماد معماری کمک بگیرید.

 

 

3.خلق یک دکوراسیون خاص و متفاوت

بسیاری از مدیران دغدغه طراحی یک دفتر کار خاص، مردن و لوکس را دارند. در واقع ماهیت کسب و کار آنان این الزام را به وجود می آورد. می توان از بسیاری از المان های تزئینی همچون تابلو استفاده کرد. اما آینه ها در ایجاد یک دکوراسیون خاص موثرتر عمل می کنند. 
مجهز کردن برخی نقاط شرکت به آینه های دکوراتیو با برش های خاص و هنرمندانه، می تواند دکوراسیون شما را در نظر مشتریان و کارمندان لوکس و لاکچری جلوه دهد. استفاده از آینه هایی که به طرح و نشان تجاری شما مجهز شده اند، تکنیک موثر دیگری ست که به افزایش کیفیت دکوراسیون اداری کمک می کند.
در بسیاری از موارد برای استفاده از آینه در دکوراسیون های کلاسیک و یا مدرن، از متریال حاکم بر محیط برای ایجاد قاب در پیرامون آینه استفاده می شود. برای مثال در دکوراسیون هایی که از چوب طبیعی درختان به وفور استفاده کرده اند، یک قاب چوبی زیبا پیرامون آینه های تزئینی قرار می گیرد. انجام اینکار به هماهنگی میان عنصر آینه با سایر عناصر موجود در محیط کمک می کند.

 

 

4.تقویت انرژی های مثبت در محیط کاری

اگر از قوانین فنگ شویی مطلع باشید، متوجه تأثیرات فوق العاده استفاده از آینه در دکوراسیون اداری می شوید. آینه در فرهنگ فنگ شویی نماد پاکی و خلوص است. این عنصر انرژی بخش و محبوب در هر فضایی که قرار بگیرد، انرژی های مثبت آن را افزایش داده و مانع از تجمع انرژی منفی می شود. در دفاتر کاری به جهت بالا بودن تنش های روحی و اقتصادی، این ویژگی خاص ارزشمند خواهد بود.

 

 

راهنمای استفاده از آینه در دکوراسیون اداری

با بررسی فواید استفاده از آینه های دکوراتیو در بازسازی دفتر کار، احتمالاً شما نیز برای تجهیز دفتر خود به آینه های شیک و لوکس، مجاب شده اید. نماد معماری در طراحی دفاتر اداری مختلف، از یک سری تکنیک خاص برای قرار دادن آینه در محیط، استفاده می کند. از این رو نمی توان یک قاعده خاص برای تجهیز دفتر به آینه استفاده کرد. اما رعایت نکات زیر در هنگام استفاده از آینه های دکوراتیو، شما را از خواص این المان تزئینی بهره مند خواهد کرد.

 

 

•نحوه قرر گیری آینه در محیط اداری

مهم ترین نکته ای که می بایست در زمان استفاده از آینه ها مورد توجه قرار دهید، محل استقرار آینه در دکوراسیون اداری است. به هیچ وجه نباید آینه ها در حین فعالیت اداری در معرض دید کارمندان باشند. اینکار موجب به هم زدن حواس و تمرکز آنان می شود. همچنین قرار گیری آینه نباید موجب بازتاب نور به میز، صورت و چشم کارمندان شود. در غیر این صورت استفاده از آینه نه تنها فایده ای برای شما نخواهد داشت، بلکه با آزار رساندن به کارمندان موجب کاهش راندمان کاری نیز خواهد شد.

 

 

•هماهنگی میان طرح آینه و سبک دکوراسیون

کارکرد موثر آینه های دکوراتیو در بهبود دکوراسیون اداری موجب شده تا انواع مختلفی از این المان تزئینی روی کار بیاید. این تنوع گسترده در بسیاری از موارد خریداران را سردرگم می سازد. نماد معماری توصیه می کند در انتخاب طرح و رنگ آینه، از سبک حاکم بر طراحی دفتر کار الگو بگیرید.
برای مثال در دکوراسیون های کلاسیک از آینه هایی مجلل در رنگ های گرم استفاده کنید. در دکوراسیون های ساده و مینیمال نیز استفاده از آینه های ساده در رنگ های طبیعی را ترجیح دهید. همچنین به خاطر داشته باشید در هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار، استفاده بیش از حد از عناصر تزئینی همچون آینه، تابلو، گل و گیاه و ... را کنار بگذارید. با اینکار نه تنها از تأثیرات مثبت اکسسوری های روحیه بخش بهره مند نمی شوید، بلکه آن ها را به یک عنصر زائد و اضافه تبدیل می کنید.