تفاوتی ندارد کسب و کار شما کوچک باشد و یا بزرگ. در هر حال لازم است تا با مشتریان خود ارتباطی صمیمانه و مبتنی بر اعتماد دوطرفه داشته باشید. خبر خوب اینکه یک دکوراسیون اداری با کیفیت و اصولی، اینکار را برای شما انجام می دهد. در واقع تأثیر طراحی دفتر کار بر اعتماد مشتری به قدریست که می توان با استفاده از آن، به جذب بیشتر مشتری پرداخت.
حتماً دقت کرده اید که شما هم در زمان ورود به یک شرکت و دفتر کار، در وهله اول تحت تأثیر دکوراسیون آن همچون طرح، رنگ و مبلمان موجود در فضا قرار می گیرید. پیداست که با ورود به دفاتر کاری شلخته و نامنظم، حس بی اعتمادی کرده و نمی توانید با مدیر یک مجموعه نامنظم و شلخته ارتباط خوبی بگیرید. اما در عوض هرقدر این نوع پارامترها از کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار باشند، حس اعتماد بیشتری کرده و ارتباط موثری با مدیر شرکت پیدا می گیرید. 
به همین خاطر است که توصیه می کنیم برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود و همچنین موفق در کسب و کارتان، اقدام به طراحی و ساخت یک دکوراسیون اداری خاص و متمایز کنید. با اینکار اعتبار ویژه ای میان مشتریان و کارمندان خود پیدا می کنید. ما در نماد معماری برای اینکه بهترین بازخورد را از مشتریان خود بگیرید، بهترین دکوراسیون را در تناسب با کسب و کار شما ارائه می دهیم.

 

 

مهم ترین پارامترهای مشتری پسند در دکوراسیون اداری

همانطور که متوجه شدید، برای اینکه در جذب مشتری موفق عمل کنید، لازم است بر روی دکوراسیون فضای کار خود سرمایه گذاری کنید. در این راستا بد نیست تا با  نحوه ایجاد خطوط ارتباطی با مشتریان از طریق ساخت یک دکوراسیون کارآمد آشنا شوید. اساساً دکوراسیونی که دارای مشخصات زیر باشد در جذب مشتری موفق تر خواهد بود.

 

 

هارمونی رنگ محرک و جذاب

اولین آیتمی که در عموم دکوراسیون ها مورد توجه حضار قرار می گیرد، رنگ محیط است. رنگ ها به قدری قدرتمند هستند که می توانند موجب ایجاد حس بی اعتمادی و یا تقویت اعتماد در مشتریان شما شوند. رنگ های محرک همچون زرد، قرمز، آبی و سبز نه تنها موجب ایجاد حس خوش بینی در مشتریان شما می گردد، بلکه با افزایش تمرکز کارمندان میزان بهره وری شرکت را نیز افزایش می دهد.
برای به کارگیری رنگ در طراحی داخلی اداری لازم است از سبک حاکم بر محیط پیروی کرده و یک هارمونی جذاب از رنگ های شاد، گیرا و مشتری پسند بسازید. اگر انتخاب رنگ برای دیوار، درب و کفپوش ها برایتان سخت به نظر می رسد، انجام اینکار را به متخصصین نماد معماری بسپارید.

 

 

سبک های شکیل در تناسب با کسب و کار

در دفاتر رسمی، مشتری ها نیز رسمی به نظر می رسند. آن ها انتظار دارند دکوراسیون محیط شما در تناسب با روحیات آنان و همچنین نوع کسب و کارتان شکل گرفته باشد. نماد معماری استفاده از سبک کلاسیک را در دفاتر کاری رسمی و لوکس توصیه می کند. این سبک می تواند جلوه ای فاخر و با شکوه به دکوراسیون بخشیده و به افزایش اعتبار شما نزد مشتریان کمک کند.
به طور عکس سبک مدرن و ساده به کسب و کارهایی که با تکنولوژی های روز همگام هستند، دفاتر هنری و معماری توصیه می شود. روح پاک و خالص این سبک می تواند حس اعتماد را در مشتریان شما تقویت کرده و نوعی دوستی خالصانه میان شما ایجاد کند. با انتخاب سبک مدرن پالت رنگ های روشن و خنثی به محیط شما اضافه می شود که نقش موثری در بهبود کارآیی کارمندان دارد.

 

 

خرید مبلمان های استاندارد و با کیفیت

مبلمان های اداری بخش اعظمی از فضای شما را پوشش می دهند. به همین خاطر است که مشخصات این نوع تجهیزات اداری تأثیر بسزایی در کیفیت دکوراسیون می گذارد. نماد معماری توصیه می کند در هنگام بازسازی دفتر کار خود مبلمان های قدیمی را با نمونه های جدید و ارگونومیک جایگزین کنید.
مبلمان های تازه و استاندارد می تواند تأثیر مثبتی بر ذهن مشتری بگذارد. نکته ای که به هیچ وجه از نگاه تیزبین مشتریان شما دور نمی ماند، هماهنگی میان سبک دکوراسیون و سبک مبلمان اداری است. بر همین اساس توصیه می کنیم در انتخاب طرح و رنگ مبلمان از سبک حاکم بر محیط پیروی کنید. با اینکار جلوه ای هماهنگ و چشم نواز ایجاد می کنید.

 

 

چیدمان صحیح مبلمان اداری و سایر عناصر

هرقدر مبلمان اداری شما با کیفیت و لوکس باشید، تا زمانی که در یک چیدمان حرفه ای قرار نگیرد، جلوه های جذاب خود را به نمایش نمی گذارد. برای اینکه یک چیدمان زیبا از تجهیزات موجود در شرکت ایجاد کنید، لازم است ضوابط و استانداردهای طراحی را در نظر گرفته و سپس قوه خلاقیت خود را برای چیدمانی متفاوت به کار بیندازید.
بهتر است با در نظر گرفتن یک مسیر مناسب برای ایجاد سیرکولاسیون در فضا، کار خود را شروع کنید. به هیچ وجه نباید مسیری که مشتری تا اتاق مدیریت و یا فضای لابی طی می کند، تنگ و باریک باشد. این مسئله تأثیر بسیاری منفی بر ذهن او می گذارد. در مسیر عبور مشتریان خود از آیتم هایی همچون گیاهان طبیعی، تابلوهای دکوراتیو و مبلمان های خاص و لوکس استفاده کنید تا اثری مثبت بر دیدگاه او بگذارید. 

 

 

نورپردازی خاص و حرفه ای

برای اینکه حس نشاط را به محیط کاری خود تزریق کنید، لازم است بیشترین بهره را از نور طبیعی و مصنوعی ببرید. استفاده از نورگیر های متعدد در فضای کار، نه تنها به کاهش مصرف انرژی کمک می کند، بلکه موجب خوش بینی در کارمندان و مشتریان شما می شود. اما در صورتی که در فضای کاری خود از نورگیرهای طبیعی بهره مند نیستید، دکوراسیون دفتر کار را به تکنیک های مختلف نورپردازی مصنوعی مجهز کنید.
انجام اینکار کمک ویژه ای به افزایش زیبایی دکوراسیون در هنگام تاریکی و همچنین افزایش تمرکز کارمندان و مشتریان می کند. به خاطر داشته باشید، نورپردازی مصنوعی یک مهارت کاملاً تخصصی است و از عهده افراد عادی بر نمی آید. بهتر است انجام اینکار را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

 

 

توجه به اصول مشتری مداری

برای اینکه شرایط مناسبی برای پذیرایی از مهمانان و مشتریان خود فراهم کنید، لازم است بخشی از محیط کار را به آن ها اختصاص دهید. تفاوتی ندارد از مشتریان خود در اتاق مدیریت و یا سالن لابی پذیرایی می کنید. در هر حال لازم است یک ست مبلمان زیبا، شیک و استاندارد را به مهمانان خود اختصاص دهید.
تلاش کنید تا اجزای شیک و لاکچری شرکت خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید. همچنین از هارمونی رنگ های مختلف در تناسب با روحیات مشتریان خود استفاده کنید. اما در انجام اینکار زیاده روی نکنید. چرا که در دکوراسیون فضای شما می بایست اصل نظم و تعادل برقرار باشد. تجمع بیش از حد عناصر دکوراتیو در یک نقطه مشخص، موجب به هم خوردن نظم در محیط می شود.