تابلو یکی از بهترین عناصر دکوراتیو برای پوشش دیوارهای شرکت به شمار می آید. شاید تصور کنید برای بازسازی دفتر کار خود نیاز به تغییرات اساسی دارید. این در حالیست که می توان با تغییرات هرچند کوچک، همچون خرید یک تابلو تزئینی، تغییرات شگرف ایجاد کرد. نماد معماری توصیه می کند در خرید تابلو سرسری عمل نکرده و قدرت آن را در تغییر دکوراسیون اداری، دست کم نگیرید. در عوض با نحوه خرید تابلو برای طراحی دفتر کار آشنا شوید و سپس در یک اقدام هوشمندانه، بهترین تابلو را برای شرکت خود خریداری کنید.

مشخصات بهترین تابلو برای دفتر کار

با ورود به بازار فروش تابلو، متوجه تنوع گسترده تابلوهای نقاشی، تابلوهای دست ساز، مدرن، انگیزشی و تابلو فرش های سنتی می شوید. این تنوع گسترده در اغلب مواقع ما را در انتخاب یک تابلو مناسب سردرگم می سازد. در بهترین حالت می توانید با دیزاینرهای نماد معماری در ارتباط قرار گرفته و در تناسب با دکوراسیون اداری خود یک تابلو موثر و زیبا انتخاب کنید. اما رعایت نکات زیر نیز در انتخاب تابلو برای دفتر کار مفید خواهد بود.

 

 

•به تناسب میان تابلو و سبک دکوراسیون دقت کنید

تابلو ها به عنوان یک اکسسوری مهم و تأثیرگذار، می بایست در هماهنگی کامل با سبک حاکم بر محیط انتخاب شوند. چرا که انتخاب یک تابلو مدرن برای دکوراسیون سنتی، نه تنها جلوه ای جذاب ایجاد نمی کند، بلکه با به هم ریختن دکوراسیون موجب ایجاد ظاهری به هم ریخته نیز می گردد.
اساساً سبک های دکوراسیون اداری هر یک مشخصات مربوط به خود را داشته و استفاده از نوع خاصی از تابلو را در اولویت قرار می دهد. برای مثال سبک مدرن انتخاب تابلوهای انتزاعی در فرم های خاص، رنگ های روشن و ترکیب های هیجان انگیز را می پسندند. 
این در حالیست که سبک کلاسیک به استفاده از تابلوهای سنتی، با متریال های نفیس و لاکچری علاقه نشان می دهد. نماد معماری توصیه می کند در انتخاب تابلو به ماهیت سبک حاکم بر چیدمان فضای اداری احترام بگذارید و از آن برای خرید تابلو استفاده کنید.

 

 

•از تابلو برای تکمیل دکوراسیون استفاده کنید

هنگامی که برای خرید تابلو می روید، تصور نکنید که تابلوها نوعی اکسسوری اضافه و تزئینی هستند که بود و نبود آن ها تأثیری بر طراحی داخلی اداری نمی گذارد. بهتر است از تابلوها هدفمند استفاده کرده و آن را به یک عنصر مفید برای تکمیل دکوراسیون تبدیل کنید.
برای مثال در طراحی دکوراسیون فضای استراحت، تابلو ها را به نقطه تمرکز محیط تبدیل کنید. در این خصوص می توانید از تابلوهای انگیزشی استفاده کنید. همچنین یک عکس از تمام پرسنل شرکت گرفته و آن را در قالب یک تابلو به دیوار بچسبانید. اینکار حس نوستالژیک فضا را بالا برده و انگیزه کارمندان را برای افزایش راندمان کاری خود بهبود می دهد.

 

 

•در انتخاب طرح تابلو به ماهیت کسب و کار دقت کنید

برای اینکه تابلو به یک عنصر هماهنگ در محیط تبدیل شود، لازم است طرح آن در هماهنگی کامل با ماهیت کسب و کار انتخاب شود. معمولاً از تابلوهایی که دارای طرح ساختمان های بلند هستند، در دفاتر معماری و مهندسی، از تابلوهای آرامش بخش با هارمونی رنگ ملیح در مطب ها و دفاتر وکالت و از تابلوهای رسمی و لاکچری در دفاتر کاری رسمی استفاده می شود. از آنجایی که تنوع کسب و کار در دفاتر کاری بسیار بالاست، توصیه می کنیم برای اطلاع از بهترین طرح تابلو برای دفتر کار خود، از طراحان نماد معماری کمک بگیرید.

 

 

•ترکیب متعادلی از سایز و فرم ایجاد کنید

برای اینکه تابلو را به نقطه قوت دکواسیون دفتر کار تبدیل کنید، لازم است در انتخاب طرح و اندازه تابلو خلاقیت به خرج دهید. برای مثال از تابلوهای هم سایز با یک طرح شمخص استفاده نکنید. تلاش کنید تا با انتخاب تابلوهایی که فرم هندسی خاص دارند، یک ظاهر متفاوت به دیوار شرکت دهید.
در این خصوص می توانید از یک تابلو با شکل هندسی انتزاعی استفاده کرده و تابلوهای ساده را پیرامون آن بچینید. همچنین بهتر است از انتخاب تابلو در یک سایز یکسان پرهیز کنید. اینکار موجب یکنواختی دیوار شده و اثر مثبت تابلو را نیز از بین می برد. می توان با انتخاب تابلو در فرم و سایز مختلف، فرصتی برای خلاقیت در چیدمان ایجاد کرد.

 

 

•در چیدمان تابلو خلاقیت به خرج دهید

بهتر است در دکوراسیون های مدرن اداری، خلاقیت خود را برای چیدمان تابلوهای مختلف، به کار بگیرید. الگوهای قدیمی را کنار گذاشته و با تکنیک های مختلف، یک ترکیب متعادل از طرح، رنگ و سایز ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید هرقدر استفاده صحیح از تابلوها اثرات مثبتی در محیط می گذارد، استفاده بیش از حد از آن نیز مخرب است. پس در خرید تابلو زیاده روی نکرده و به چیدمان آن در برخی نقاط خاص اکتفا کنید. اگر دانش کافی در خصوص چیدمان حرفه ای تابلوهای اداری ندارید، از طراحان نماد معماری برای خلق یک چیدمان خاص و چشم نواز کمک بگیرید.

 

 

انواع تابلو مناسب برای دفتر کار

حالا که با نحوه انتخاب و چیدمان تابلو در دکوراسیون اداری آشنا شدید، بد نیست تا با بهترین تابلوهایی که برای دفتر کار ساخته شده اند نیز آشنا شوید.

1.    تابلوهای انگیزشی

تابلوهای انگیزشی اگرچه در دکوراسیون داخلی منزل نیز به کار می روند، اما بیشترین کارکرد را در فضای اداری دارند. با انتخاب تابلوهای انگیزشی که دارای نوشته و یا عکس های پرانرژی هستند، می توانید یک حس خوب و مثبت را در کارمندان ایجاد کرده و حال و هوای متفاوتی به شرکت خود دهید. 

2.    تابلوهای افتخار آمیز برای شرکت

برای اینکه بتوانید دیدگاه مشتریان را نسبت به اعتبار بالای کسب و کار خود بهبود دهید، می توانید از تابلوهایی که به اعتبار بالای شرکت شما اشاره دارند، استفاده کنید. اما در استفاده از این قبیل تابلوها زیاده روی نکنید تا با ایجاد حس مبالغه و اغراق، حس اعتماد را در بیننده از بین نبرید.

3.    تابلوهای نوستالژیک

یکی از روش های استفاده از تابلو در شرکت های بزرگ، استفاده از تابلوهای نوستالژیک برای کارمندان است. برای مثال می توانید از روند رشد سازمان یک مجموعه تابلو زیبا و هدفمند بسازید و با نصب آن بر روی دیوار، حس خوب آن را به عموم بیننده ها اعم از کارمندان و مشتریان تزریق کنید. 

4.    تابلوهای مفهومی

شاید تصور می کنید برای انتخاب تابلو در طراحی دفتر کار خود می بایست سراغ تابلوهای منظره بروید. کاملاً اشتباه است. شما می توانید از تابلوهای ساده که یک مفهوم خاص را تداعی می کنند استفاده کنید. هرقدر مفهوم این تابلو به کسب و کار شما قرابت بیشتری داشته باشد، میزان تأثیرگذاری ان بیشتر خواهد بود. این تابلوها بیشترین کارکرد را در دکوراسیون های مدرن و خلاقانه دارند.