انتخاب کفپوش اداری یکی از مهم ترین مراحل دیزاین و طراحی دفتر کار است. برای اینکه در انتخاب و خرید کفپوش محیط کار، موفق و هوشمندانه عمل کنید، لازم است تا چند آیتم مهم را به طور همزمان در نظر بگیرید. انجام اینکار برای مدیرانی که فرصت و یا دانش کافی در خصوص روانشناسی رنگ، انتخاب سبک و طرح ندارند، کار پیچیده ای به نظر می رسد. شما می توانید از طراحان نماد معماری برای انتخاب بهترین کفپوش اداری، در تناسب با دکوراسیون دفتر کار خود، کمک بگیرید.

 

 

معرفی کفپوش اداری

کفپوش اداری به کلیه پوشش دهنده های کف ساختمان اداری گفته می شود. کارکرد موثر کفپوش ها موجب شده تا تنوع قابل توجهی از این متریال روی کار بیاید. این یعنی برای انتخاب رنگ و طرح کفپوش هیچ محدودیتی نخواهید داشت. شما می توانید در تناسب با سبک دکوراسیون اداری خود یک کفپوش ایمن و مستحکم سفارش دهید.
انتخاب دقیق و وسواس گونه کفپوش کمک می کند تا این آیتم نیز مانند سایر آیتم های تأثیرگذار همچون دیوارپوش، مبلمان اداری و یا پوشش سقف، به خوبی انتخاب شود. اساساً کفپوش ها بر ظاهر کلی دکوراسیون تأثیر گذاشته و کیفیت آن را تغییر می دهند. همچنین ایمنی کف را در برابر صدمات محیطی و رفت و آمدهای مکرر کارمندان و مشتریان، بالا می برند.

 

 

انواع کفپوش اداری

اگر در هنگام بازسازی دفتر کار تصمیم به تغییر در انتخاب کفپوش گرفته اید، بهتر است پیش از انتخاب مجدد، اطلاعات خود را راجع به مشخصات هر یک از کف پوش های پرکاربرد اداری بالا ببرید. همچنین شما می توانید از طراحان نماد معماری برای انتخاب یک کفپوش مناسب کمک بگیرید.

 

 

کفپوش اداری پی وی سی

یکی از پرکاربردترین انواع کفپوش های اداری، کفپوش های پی وی سی هستند که برای استفاده در محیط های پرتردد به کار می روند. مقاومت بالای این کفپوش ها در برابر ساییدگی و ترک خوردگی موجب شده تا کفپوش های پی وی سی به گزینه اول پوشش ادارات و اماکن تجاری تبدیل شوند.
علاوه بر دارا بودن استحکام بالا، کفپوش های لاستیکی PVC ظاهری زیبا و جذابی دارند و به جهت داشتن انعطاف پذیری بالا، در کلیه فضاهای اداری اعم از اتاق ها، آبدارخانه و حتی سرویس بهداشتی نیز به کار می روند. این دسته از کفپوش ها در برابر رطوبت مقاومند و به جهت داشتن اصطکاک بالا مانع از لیز خوردن در هنگام خیس شدن می شوند. جذب صدا و جلوگیری از انتقال آلودگی های صوتی از دیگر کارکردهای موثر کفپوش های پی وی سی اداری است که استفاده از آن را در محیط های شلوغ و پر سر و صدا رایج ساخته است.

 

 

کفپوش اداری چوبی

یکی از محبوب ترین انواع کفپوش های اداری، کفپوش چوبی است. کف پوش های چوبی از چوب درختان طبیعی ساخته شده و ارزش بالایی دارند. آن ها معمولاً در دفاتر کاری کلاسیک و لاکچری به کار می روند. رنگ طبیعی چوب موجب ایجاد فضای گرم و صمیمی در دکوراسیون اداری می گردد. با وجود قیمت بسیار بالا، کفپوش های چوبی بسیار آسیب پذیر هستند. از این رو نماد معماری خرید آنان را تنها به مدیرانی که دغدغه تأمین بودجه برای خرید و تعمیر کف پوش اداری چوبی ندارند، توصیه می کند.

 

 

کف پوش اداری اپوکسی

اپوکسی از دیگر کفپوش های اداری پرکاربرد است که به جهت داشتن ساختاری مقاوم و مستحکم، به کار می رود. از اپوکسی می توان در پوشش انواع دفاتر کاری، انبارها و اماکن تجاری نیز استفاده کرد. ساختار مقاوم، تمیز، یکپارچه و بدون درز این کفپوش، می تواند در برابر عموم آسیب های محیطی اعم از ضربه، سایش، تماس با رطوبت و مواد شوینده و همچنین ترک خوردگی مقاومت کند. با وجود استحکام بالا، کفپوش های اپوکسی با قیمت کم، تنوع بالا در طرح و رنگ و شرایط نگهداری ساده به فروش می رسند.

 

 

کف پوش موکت

یکی از ارزان ترین انواع کف پوش های اداری، موکت ها هستند. انواع موکت ها را می توان در تناسب با طرح و رنگ آنان، در عموم دکوراسیون های اداری اعم از مدرن و کلاسیک به کار برد. امروزه موکت ها در انواع رولی و تایلی تولید شده و دارای طرح های خاص و شکیلی هستند. در میان این تنوع گسترده، موکت های تایلی که در قالب های مربعی شکل تولید شده و دارای زیره های ضخیم پلاستیکی هستند، گزینه مناسبی برای پوشش دفاتر کاری به حساب می آیند. چرا که هر گونه خرابی و کهنگی در بخشی از موکت، به سرعت تعمیر شده و یا تعویض می گردد.
نماد معماری توصیه می کند برای پوشش کف سالن های پر تردد، از موکت های ساده با الیاف پلاستیکی استفاده کنید. انتخاب موکت با پرزهای بلند، اگرچه شکل و شمایلی مدرن به محیط کاری شما می دهد، اما نگهداری از کفپوش را به مراتب سخت می سازد.

 

 

کفپوش سرامیک اداری

به جرأت می توان گفت، یکی از بهترین و متداول ترین کفپوش ها برای پوشش کف دفاتر کاری، کفپوش سرامیکی است. سرامیک ها نه تنها مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی دارند، بلکه به راحتی با انواع طرح ها و رنگ های موجود در محیط ست می شوند. نگهداری و نظافت این نوع کفپوش بسیار ساده است. تنوع بالا در طرح، رنگ و ابعاد از دیگ دلایل محبوبیت کفپوش های سرامیکی است.
با وجود این مزایای چشمگیر، استفاده از کفپوش سرامیک در دفاتر کاری، معایبی نیز به همراه دارد. سرامیک ها با وجود مقاومت بالایی که در برابر نفوذ آب دارند، در برابر ضربه آسیب پذیر هستند. همچنین این متریال قابلیت کنترل صدا و عایق ساختن محیط را ندارد.

 

 

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش اداری

با انواع کف پوش های پرکاربرد در طراحی داخلی اداری آشنا شدید. بد نیست با نحوه خرید هوشمندانه یک کفپوش مناسب و با کیفیت نیز آشنا شوید. دیزاینرهای نماد معماری در انتخاب بهترین کفپوش اداری از نکات زیر استفاده می کنند.

 

 

1.میزان تردد را در نظر بگیرید

نماد معماری برای تأمین ایمنی و استحکام کفپوش اداری، میزان تردد در هر یک از سالن های اداری را در نظر می گیرد. سپس در تناسب با آن از انواع کفپوش های مستحکم استفاده می کند. در دفاتر خصوصی که تردد افراد به رفت و آمد کارمندان محدود می شود، توجه به ایمنی کفپوش در اولویت قرار ندارد. در این خصوص می توان از انواع کف پوش های تزئینی استفاده نمود. در عوض در دفاتر دولتی و نیمه خصوص که حجم زیادی از مشتری و ارباب رجوع تردد می کند، از ایمن ترین و مستحکم ترین متریال ها استفاده می شود.

 

 

2.شرایط نگهداری و پاکسازی را مورد توجه قرار دهید

برای اینکه بتوانید از کفپوش اداری تا سالیان سال استفاده کنید، لازم است پیش از خرید شرایط نگهداری و تمیزکاری آن را از فروشنده بپرسید. کفپوش هایی که به سختی تمیز می شوند و در برابر آلودگی آسیب پذیرند، گزینه مناسبی برای پوشش دفاتر کاری شلوغ و پر تردد به حساب نمی آیند. می توان از این عناصر تزئینی در اتاق های مهم همچون دفتر مدیریت استفاده کرد.

 

 

3.به میزان هماهنگی کفپوش با سایر عناصر اداری توجه کنید

بهترین کفپوش اداری برای دفتر کار شما، پوششی ست که بیشترین همخوانی را با سبک و هارمونی رنگ موجود در دفتر کار داشته باشد. می توان از انواع کفپوش های گران قیمت و ارزشمند، همچون کفپوش لمنیت و یا چوب با توناژ رنگ های تیره، در دفاتر کاری لوکس و کلاسیک استفاده کرد. استفاده از کفپوش های سرامیک و یا موکت نیز در دفاتر کاری مدرن با هارمونی رنگ های روشن رایج است.